Новини Вченої ради УКУ: підсумки чотирьох засідань
У травні і червні 2020 року відбулося чотири засідання Вченої ради УКУ (13 і 27 травня та 10 і 24 червня), з підсумками яких ми б хотіли ознайомити спільноту нашого Університету.
Вчена рада Університету схвалила основні напрями організації освітнього процесу в першому семестрі 2020-21 навчального року. Важливо, зазначити, що задля кращого виконання місії Університету, збереження та розвитку спільноти УКУ, підтримки економічного стану наших працівників та з надією на покращення епідемічної ситуації, УКУ буде намагатися у наступному навчальному році повернути навчання на наші кампуси. Але буде при цьому керуватися тим, що задля безпеки здоров’я людей треба бути готовими повернутися в онлайн при погіршенні епідемічної ситуації і тому такий формат буде розглядатися як базовий сценарій підготовки для викладачів до занять. УКУ також спробує забезпечити кожній людині зі спільноти – чи то студент, викладач, чи адміністративний працівник – можливість вибору формату навчання і праці з дому чи, за сприятливих епідемічних умов, на кампусі. З деталями цього плану спільноту буде ознайомлено незабаром.
Вчена рада прийняла за основу положення про науковий фонд, наукове замовлення Університету і конкурс внутрішніх наукових грантів. Справа в тому, що частина наукового навантаження у 2020-21 навчальному році буде розподілятися на конкурсних засадах з врахуванням тематичного спрямування наукового замовлення УКУ. Як наслідок, це дозволить більш ефективно використовувати ресурси на наукову роботу, створити кумулятивний ефект у сфері пріоритетних з точки зору місії і стратегії УКУ наукових напрямків, підвищити мотивацію кращих науковців, забезпечити певну гнучкість у використанні коштів, зробити внесок у формування культури подання на наукові гранти, створити «банк» наукових проектів для подальшої подачі на внутрішні і зовнішні конкурси. З деталями цього положення можна буде ознайомитися незабаром в окремому повідомленні.
Вчена рада схвалила проект нової редакції Статуту ЗВО УКУ, представлений робочою групою, і скерувала його на погодження Конференцією трудового колективу Університету. У новій редакції текст Статуту приведено у відповідність до оновленого законодавства; спираючись на більшу управлінську автономію приватних ЗВО, переглянуто і осучаснено структуру, склад, порядок роботи і повноваження органів управління, органів громадського та студентського самоврядування, процедура обрання ректора, деканів факультетів та керівників академічних підрозділів; більш чітко і видимо відображено християнську і католицьку ідентичність в діяльності Університету; узгодити статутні документи УКУ і ФБФ, як церковного факультету. З деталями змін до Статуту УКУ можна буде ознайомитися незабаром в окремому повідомленні.
Вчена рада підтримала ініціативу Парламенту Студентів УКУ щодо вдосконалення викладачами використання CMS при викладанні своїх курсів. Зокрема, йдеться про належне відображення в силабусі плану роботи впродовж семестру та змін до нього, завдяки чому студенти будуть краще розуміють, чого їм чекати від курсу і яка буде система оцінювання. Зі свого боку, студенти також запропонували допомогу – запровадити систему студентів-асистентів для викладачів на кожній кафедрі університету.
Вчена рада затвердила зміни до положення про професійно-кваліфікаційні вимоги до претендентів на посаду НПП, які полягають у врахуванні вимог Конгрегації католицької освіти щодо отримання викладачами від Великого Канцлера УКУ і ФБФ канонічної місії і дозволу на викладання на церковному факультеті. З деталями цього положення можна буде ознайомитися незабаром в окремому повідомленні.
Вчена рада затвердила пропозицію декана Гуманітарного факультету Андрія Ясіновського про його реорганізацію шляхом формальної ліквідації кафедр нової й новітньої історії України, кафедри світової історії нового й новітнього часу та кафедри класичних, візантійських і середньовічних студій та їх об’єднання у кафедру історії. Реорганізація історичної програми ГФ призведе до пріоритизації діяльності в ділянці історії відповідно до місії й нової стратегії УКУ, запитів суспільства і Церкви; формування оновленого навчального і дослідницького профілю історичної програми, що співвідноситься із сучасними суспільними проблемами, зорієнтований на зцілення ран минулого і творить субʼєктність української історії; створення єдиного центру відповідальності, управління та ухвалення рішення; раціоналізації використання наявних і пошуку нових ресурсів.
Також було прийнято рішення про створення Центру релігійної культури на Гуманітарному факультеті, академічним завданням якого є критичне дослідження богословських, канонічних і соціокультурних джерел передання Київської митрополії у ширшому порівняльному контексті універсальних християнських традицій Візантії, латинського Заходу та східних православних спільнот, а також рецепції в словʼянських землях унійної ідеї. Головну увагу Центр зосереджуватиме на міждисциплінарному вивченні сформованої на цивілізаційному пограниччі християнського Сходу і Заходу київської традиції.
Вчена рада заслухала і схвалила пропозиції Володимира Турчиновського, декана факультету суспільних наук, про реструктуризацію Школи журналістики і кафедри медіакомунікацій шляхом створення на їх базі об’єднаної Школи журналістики і комунікацій. Також було схвалено пропозиції о. Андрія Шестака щодо розвитку Школи журналістики і комунікацій та створення нових програмних продуктів.
Вчена рада також схвалила пропозицію декана філософсько-богословського факультету о. Юрія Щурка щодо впровадження змін в освітніх програмах, як бакалаврській, так і магістерській, з богослов’я. Оновлення було потрібне не тільки внаслідок потреби врахувати рекомендації апостольської конституції Veritatis Gaudium. Для студентів-мирян створено можливість набуття додаткових компетенцій, які не тільки стануть їм в нагоді для поширення Доброї Новини, але й полегшать пошук роботи не ринку праці. Найближчим часом студенти в межах дисциплін ДВВУ зможуть прослухати додаткові предмети з двох галузей: «Журналістика і медіа-комунікації» та «Управління проєктами». Цю оновлену програму означено як «Богослов’я +», оскільки тут, по суті, застосовано принцип багатьох американських університетів «Major + Minor».
Вчена рада затвердила концепцію спеціалізації із медичного менеджменту (“Управління у сфері медичного здоров’я”) для магістерських програм Львівської бізнес-школи та Школи управління.
Вчена рада прийняла ряд рішень щодо аспірантури, зокрема:
– призначила гарантами освітніх програм “041 – Богословя” й “032 – Історія та археологія” Віктора Жуковського та Ігоря Скочиляса,
– затвердила профіль освітньо-наукової програми з історії в аспірантурі УКУ та зміни до навчального плану з історії,
– затвердила профіль освітньо-наукової програми PhD з богослов’я в аспірантурі УКУ та зміни до навчального плану PhD з богослов’я.
Було затверджено «Порядок захисту докторських проектів аспірантів гуманітарного та філософсько-богословського факультетів», а також прийнято «Положення про порядок захисту дисертацій для здобуття наукового ступеня доктора філософії у ЗВО УКУ». Причиною для цього стала готовність провести перший в історії УКУ захист дисертації в одноразовій спеціалізованій раді, сформованій в УКУ, за новими правилами, розробленими Національним агентством із забезпечення якості.
Вчена рада затвердила тимчасовий порядок організації проведення заліково-екзаменаційної сесії та атестації здобувачів вищої освіти із застосуванням дистанційних технологій в УКУ.
Вчена рада заслухала і схвалила підсумки роботи Атестаційної комісії. Чергову атестацію пройшло 79 НПП за основним місцем праці, а позачергову – 3 НПП. Вчена рада провела на своєму засіданні атестацію проректорів С.Опацької і О.Турія, а також декана факультету суспільних наук В.Турчиновського. Члени Вченої ради також підтримати переведення д-ра Тетяни Зайцевої (Гошко) на посаду професора кафедри історії з 1 вересня 2020 року.
Вчена рада УКУ підтримала пропозицію щодо присвоєння Вірі Рокошевській та Олегові Білянському вченого звання доцента і скерування відповідних запитів до МОН України.
Наступне засідання Вченої ради УКУ відбудеться у серпні 2020 року.