УКУ
UKENGLISH
  • Абітурієнтам
  • Навчання
  • Наука
  • Духовність
  • Життя в спільноті
  • Про УКУ
    • Положення про організацію інклюзивного навчання осіб із особливими освітніми потребами у Закладі вищої освіти «Український католицький університет»
    • Супровід студентів із особливими освітніми потребами
  • Повернення на кампус
  • Covid-19
  • Студентам
  • Випускникам
  • ВИКЛАДАЧАМ ТА ПРАЦІВНИКАМ
  • медіа
  • Доброчинцям
  • Контакти
  • Головна
  • Новини
  • Call for proposals from writers and journalists who wish to teach…
ПОВЕРНУТИСЬ
  • ПОДІЛИТИСЬ:

Call for proposals from writers and journalists who wish to teach seminars in journalism as Ferris Professors of Journalism and other kinds of non-fiction related to journalism as McGraw Professors of Writing (deadline: October 20, 2014)

Четвер, 31 Липня, 2014

The Council of the Humanities welcomes proposals from writers and journalists who wish to teach seminars in journalism as Ferris Professors of Journalism and other kinds of non-fiction related to journalism as McGraw Professors of Writing. Both commuting (part-time) and residential (full-time) positions are available. 

https://jobs.princeton.edu/applicants/jsp/shared/position/JobDetails_css.jsp?postingId=204779

Applications must be received by 
October 20, 2014 for the fall or spring of the 2015-2016 academic year. The selection committee tries to complete its work by the end of December.

We cannot confirm receipt of applications nor can we accept applications after the deadline. 

Some writers relocate to Princeton for a semester, taking a leave from daily journalism and using this appointment to teach and also to conduct research, attend lectures, and participate in the University community. These writers in residence are required to spend a significant part of the week on campus. Others commute to campus once a week for the 12 weeks of the term, as well as the week of Reading Period. Applicants residing within a 60-mile radius of Princeton (including New York and Philadelphia) typically are eligible only for a commuting appointment. In 2015-2016 the stipend for commuting appointments will be $36,000, and the stipend for writers in residence will be $90,000 for one semester. 

Seminars typically meet once a week for three hours, with enrollment limited to 16 students, chosen by the professor. Students are expected to devote four to six hours a week to class preparation (including reading and writing). They submit assignments every week or two, which are critiqued during individual conferences. Professors often invite guest speakers and arrange a class visit to their newspaper or magazine. In these seminars, we do not seek to duplicate courses in academic departments, but rather to offer the insights and experience that only practicing journalists can provide. The most successful seminars offer frequent, short, hands-on writing and reporting assignments and more writing than reading. 

Applicants should submit the following: a résumé showing employment history, recent publications, and the name of a reference we may contact; a proposal for a seminar related to journalism or non-fiction writing; and a cover letter describing your interest in teaching and stating your preference for a residential or commuting appointment. Please also include in your cover letter the URL to a favorite published article you have written. You may also include one URL for an audio or video file. Please send your writing sample as a URL web address whenever possible, although you may upload a document if necessary. 
Many courses fit under one of these broad rubrics: 
– Politics and the Media
 
– The Literature of Fact
 
– Investigative Journalism
 
– International News
 
– Journalism on the Screen 
– Audio Journalism 
– The Media and Social Issues
 
– Writing about (Culture, Nature, Law, Medicine, etc.)
 

Seminar proposals should include 
– a course description for the catalogue (restricted to 75 words) 
– a paragraph or two about the focus of the course 
– specific topics for each of the twelve weeks 
– a sample reading list of 6-8 titles (articles, websites, chapters, books) 
– possible writing assignments (typically 5-8 short pieces, one of which might be developed into a longer project, submitted during reading period) 

This position is subject to the University’s background check policy. 

Mail

Дайджест подій та новин

Отримуй тижневий дайждест подій та новин УКУ у свою поштову скриньку

Вам буде цікаво

П'ятниця, 15 Січня, 2021
В УКУ стартував конкурс на отримання стипендій. Розповідаємо як податись!
Середа, 13 Січня, 2021
Успішні стартапи в Україні: Центр підприємництва УКУ поділився результатами роботи 
Вівторок, 12 Січня, 2021
Профіль випускника УКУ – важливий дороговказ для формування нових поколінь,...
Вівторок, 12 Січня, 2021
Українському Вільному Університету – 100 років 
Вівторок, 12 Січня, 2021
Два проєкти отримали грант на дослідження із Наукового фонду УКУ
ПІДТРИМАТИ УКУ СТАТИ СТУДЕНТОМ
Ми в соцмережах:
Меню
  • Абітурієнтам
  • Навчання
  • Наука
  • Духовність
  • Життя в спільноті
  • Про УКУ
    • Положення про організацію інклюзивного навчання осіб із особливими освітніми потребами у Закладі вищої освіти «Український католицький університет»
    • Супровід студентів із особливими освітніми потребами
Навчання
  • Факультети
  • Бакалаврат
  • Магістратура
  • Аспірантура
  • CMS УКУ
  • Сервіси ІТ
Про УКУ
  • Управління та адміністрація
  • Офіційна інформація
  • УКУ від А до Я
  • Вакансії
  • Контакти
УКУ

Секретаріат УКУ
Вул. Іл. Свєнціцького, 17
м. Львів, 79011

Секретаріат УКУ
Тел.: +38 (032) 240-99-40
Ел. пошта: [email protected]

Усі права застережено © 2021 Український Католицький Університет

Зроблено у Qubstudio