Чого навчатимуть викладачів: в УКУ стартувала програма розвитку для молодих педагогічних працівників
Понад 20 молодих викладачів УКУ отримають нові можливості для розвитку додаткових навичок. Перша установча зустріч відбулася в середу, 19 лютого. Під час неї робоча група представила свої напрацювання та провела коротке знайомство з учасниками.
Для участі в програмі розвитку запросили близько 20 викладачів із різних факультетів вишу. Пріоритетними у виборі учасників були позитивні відгуки від студентів, рекомендації від декана та вік — до 40 років.
На меті в цієї програми — загальний розвиток викладачів, зокрема, напрацювання в них організаційних та управлінських навичок. Обираючи навчальні сесії, організовані ЦеНІТ, Центром світоглядного ядра та Відділом управління персоналом кожен із викладачів, які беруть участь у програмі, може утворити індивідуальну траекторію.
У рамках програми розвитку з лютого до червня цього року відбудуться тренінги з публічних виступів, управління проектами й тайм-менеджменту. На майстернях з публічного виступу (Ірина Снітинська), ефективної комунікації (Наталя Шпот) та тренінгу зі створення тексту різних типів (Ростислав Семків) молоді викладачі зможуть виструнчити свої комунікативні навички. Крім того, програма пропонує заняття з фінансової грамотності та фандрейзингу. Викладатимуть «додаткові дисципліни» для викладачів і запрошені експерти, і внутрішні фахівці, зокрема, тренери LvBS, працівники Відділу розвитку та Відділу фінансів. Найбільш активні учасники програми розвитку молодих викладачів вирушать у екскурсію католицькими університетами Франції влітку 2020 року.
«Очікування студентів ростуть швидше, ніж ми очікуємо. І нам такпотрібно пришвидшуватися у своєму розвитку, якщо ми не хочемо, щоби одного разу вони написали нам методичку, а потім — обрали інший університет, у якому їм цього робити не доведеться», — звернулася до молодих викладачів проректорка з науково-педагогічної роботи УКУ, декан-засновниця LvBS Софія Опацька.
Завдяки участі в майстернях, організатори програми розвитку прагнуть покращити навички із самоорганізації та самонавчання, розвинути емоційний інтелект та критичне мислення, підвищити креативність та допомогти викладачам опанувати базовий рівень програмування. Запропонованими навчальними сесіями перелік можливостей не вичерпується. Робоча група програми розвитку відкрита до пропозицій викладачів.
Серед цілей програми — також і розбудова спільноти. За словами організаторів зустрічі, університет стрімко збільшився, тому сьогодні викладачі різних факультетів можуть навіть не бути знайомими між собою. Однак приятелювання та співпраця фахівців із різних галузей може принести неабиякі результати, зокрема, у міждисциплінарних проектах.
«Підтримуючи ваш розвиток у такий спосіб ми розуміємо, що цей внесок не лише в культуру викладання в УКУ, не лише відповідь на одну з головних складових Стратегії 2025 «Найкращі викладачі для найкращих студентів». Програма розвитку молодих викладачів покликана наблизити нас і до ще однієї масштабної цілі, яку ми називаємо «Університет, який служить», — відзначила проректорка Софія Опацька.
У більш довгостроковій перспективі програма покликана підтримати ширше впровадження експериментів у аудиторії, зокрема, у напрямку суспільно-орієнтованого навчання. Керівниця програми «Соціальна робота» та координаторка робочої групи із впровадження Service Learning в УКУ Юлія Кокоячук розповідає, що амбітною метою робочої групи із суспільно-орієнтованого навчання є створення принаймні одного проекту, який б поєднував академічну складову навчання із практикою на користь громади на кожній навчальній програмі. Наступним кроком після грудневої інтелектуальної майстерні буде травневий тренінг зі створення проекту service-learning, на який запрошено всіх учасників програми.
«Під час мапінгу ми пересвідчилися, що на різних програмах уже існують практики суспільно-орієнтованого навчання, проте більш широке впровадження цього напрямку потребує ресурсної та інституційної підтримки. Ми не лише організуємо групові сесії для розробки майбутніх проектів, але й готові особисто консультувати викладачів чи керівників програм та спільно працювати над проектами», — розповідає керівниця програми «ІТ та бізнес-аналітика», координаторка робочої групи по впровадженню Service Learning Юлія Клебан.
«Ця зустріч і програма — один із маркерів того, як змінюється наш фандрейзинг, — пояснює Софія Опацька. — Раніше ми шукали доброчинців, які б фондували стипендії нашим талановитим студентам, аж тепер змінюємо вектор у напрямку професорських стипендій. У спілкуванні з жертводавцями ми чуємо, що ці зміни їм відгукуються, адже підтримка талановитих педагогів робить не менший внесок у розвиток освіти та країни, ніж підтримка успішних вступників», — додає Софія Опацька. За словами організаторів програми розвитку, витрати на неї частково покриває пожертва Адріана Сливоцького.
Інформаційна служба УКУ