УКУ
UKENGLISH
  • АБІТУРІЄНТАМ
  • Навчання
  • Наука
  • Життя в спільноті
  • Про УКУ
  • Студентам
  • Випускникам
  • ВИКЛАДАЧАМ ТА ПРАЦІВНИКАМ
  • медіа
  • Доброчинцям
  • Головна
  • Новини
  • Новини
  • Ерготерапевти на старті: Школа реабілітаційної медицини УКУ поширює…
ПОВЕРНУТИСЬ
  • ПОДІЛИТИСЬ:

Ерготерапевти на старті: Школа реабілітаційної медицини УКУ поширює реабілітаційні практики світових фахових товариств

Вівторок, 25 Квітня, 2017

Нова реабілітаційна спеціальність “Ерготерапія” – починаємо в Україні”, – під таким гаслом в Школі реабілітаційної медицини УКУ відбулася конференція за участю представників світових фахових товариств ерготерапевтів – віце-президентом Всесвітньої Федерації ерготерапевтів (WFOT) Самантою Шанн, представником Канадської Асоціації ерготерапевтів Наталією Зараскою та представником Американської Асоціації ерготерапевтів Лізою Масон.

Ще з 2015 року Школа реабілітаційної медицини УКУ активно виборювала внесення до Класифікатору професій нової спеціальності, яка в Європі розвивається ще з 30-х років ХХ ст. Цього року ШРМ запускає Магістерську програму з фізичної терапії та ерготерапії, яка випускатиме перших дипломованих фахівців з ерготерапії.

Як розвиватимуться ерготерапевтичні практики в Україні, що можна перейняти із закордонного досвіду для новоствореної спеціальності в рамках співпраці з Всесвітньою Федерацією ерготерапевтів, як працює канадська та американська модель ерготерапії, які освітні вимоги до професії та які перспективи розвитку реабілітаційної служби в Україні – ці питання стали ключовими під час зустрічі представників української влади у сфері охорони здоров’я, українських фахівців реабілітаційної медицини із делегатами фахових закордонних товариств.

«Цінно, коли тебе можуть підтримати. Не дивитися, що ти не можеш, а створювати умови, у яких ти все зможеш. Важливо у всіх людях з інвалідністю бачити ці можливості і їх розвинути. Із запровадженням нових професій розвивається бачення, як зробити людину успішною і незалежною. Зростатимуть і спеціалісти, які допоможуть і підкажуть. В Україні, як і закордоном, це працюватиме на високому рівні, і я це підтримую. Цей університет є знаковим своєю незалежністю та інноваційністю. Україна має пам’ятати, що люди з інвалідністю хочуть бути учасниками усіх суспільних процесів. Але деяким не вистачає спроможності і впевненості. Ерготерапевти – це ті, хто ламає стереотипи про людей з інвалідністю», – зазначила Раїса Панасюк, уповноважена з прав людини з інвалідністю у Вінницькій області.

Гідність людини – це фундаментальна цінність, на якій сфокусовані усі навчальні програми УКУ
Гідність людини – це фундаментальна цінність, на якій сфокусовані усі навчальні програми університету, зауважила проректор з науково-педагогічної роботи Софія Опацька: «Ми хочемо, щоб наші випускники виходили не лише зі знаннями, але насамперед зі сформованим професійним мисленням, практичними навиками і шанобливим ставленням до людей».

Попри відсутність формальної спеціальності ерготерапевта, його обов’язки в системі української реабілітації в певній мірі виконували фізичні терапевти. Наразі в Україні лише 4 сертифіковані ерготерапевти, які здобували свою освіту закордоном.

В США і Канаді ця професія розвивається ще з 30-х років ХХ ст. У Канаді 80% ерготерапевтів працюють в містах, 20% – у сільській місцевості, 46% – в лікарнях, 32% – на рівні громади, 13% – професійна практика і 9% – у закладах тривалого догляду.

Ерготерапевт повинен розуміти зв’язок між пацієнтом, його заняттям і середовищем

За словами віце-президента WFOT Саманти Шан, за останні 10 років кількість студентів на програмі з ерготерапії збільшилася на 28%. ЇЇ організація розвиває стратегію розвитку ерготерапії, очолює еволюцію професії через встановлення міжнародних стандартів. Наріжним каменем у професії є розуміння зв’язку між особою, її заняттям та середовищем, у якому вона перебуває, наголошує Саманта: «Заняття є центральним в усіх освітніх програмах з ерготерапії. Вони побудовані на сучасних концепціях міжнародної спільноти ерготерапевтів. Кожен фахівець розуміє, що фізичне заняття підтримує благополуччя пацієнта. Освітні програми з ерготерапії готують професіоналів, які можуть практикувати ерготерапію в різних практичних умовах».

Вона розповіла, на чому фокусується WFOT під час розробки міжнародних стандартів. По-перше, ці стандарти не пропонують рецептів, по-друге, чутливі до місцевої культури, по-третє, є головний принцип – підтримка прав людини, по-четверте, профілактика та промоція здоров’я у такій же мірі, як втручання/лікування. Під час навчання студенти вивчають цілісну персону, її фізичні, когнітивні та емоційні потреби.

Творчий підхід до вирішення проблем – одна з якостей ерготерапевта

Фахівець з ерготерапії повинен володіти не лише певним набором професійних навиків, але й конкретними якостями характеру, зазначила Наталія Зараска з Канадської Асоціації ерготерапевтів. Серед важливого переліку характеристик – чутливість, емпатія, повага до особистості, толерантність, відмінні міжособистісні навички для залучення і мотивації клієнтів, відмінні навички спостереження, творчий підхід до вирішення проблем, вміння адаптуватися та бути гнучким в умовах стресу, незалежне мислення.

На пострадянському просторі роботу ерготерапевта пов’язують з трудотерапією та з лікуванням фізичних порушень. Наталія Зараска звернула увагу на те, що в Канаді коло його компетентностей значно ширше – ерготерапевт може надавати послуги як дітям, так і людям похилого віку, які мають фізичні порушення (інсульт, опіки, ортопедичні травми, ураження кисті, травми хребта), когнітивні порушення (аутизм, навчання осіб з обмеженням життєдіяльності, синдром дефіциту уваги і гіперактивності, інсульт) й емоційні ураження (посттравматичний стресовий розлад, депресія, тривога, залежності).

Ліза Масон вже 20 років працює ерготерапевтом. Вона наголошує на кількох важливих моментах, про які має пам’ятати кожен фахівець. За її словами, важливий момент перед початком реабілітації – розробка цілей, щоб збільшити самооцінку пацієнта для більш продуктивної роботи. Також потрібно скласти план, коли пацієнт зможе повернутися до праці, волонтерської роботи або школи. Не забувати, що важливий баланс активностей – людина має бачити сенс в тому, чим вона займається – садівництво, подорож, спорт.

Нагадаємо, Школа реабілітаційної медицини УКУ проведе подібні зустрічі з фахівцями реабілітаційної медицини та представниками влади у кількох містах – Львові (24 квітня), Києві (25-26 квітня) та Дніпрі (27 квітня). У Києві в рамках зустрічі Саманти Шанн і представників МОЗ планується підписання Меморандуму про співпрацю.

Mail

Дайджест подій та новин

Отримуй тижневий дайждест подій та новин УКУ у свою поштову скриньку

Вам буде цікаво

П'ятниця, 20 Квітня, 2018
День відкритих дверей УКУ: коли формат відображає стиль навчання
Середа, 18 Квітня, 2018
Що б запитали викладачі УКУ, якби знову вступали на магістратуру
Четвер, 12 Квітня, 2018
Диплом випускника Магістерської програми екуменічних наук УКУ визнано на державному...
Субота, 7 Квітня, 2018
Христос Воскрес!
Вівторок, 3 Квітня, 2018
Інклюзивне студентське містечко – досвід європейських університетів
ПІДТРИМАТИ УКУ СТАТИ СТУДЕНТОМ
Ми в соцмережах:
Навчання
  • Факультети
  • Бакалаврат
  • Магістратура
  • Аспірантура
  • CMS УКУ
Наука
  • Науково-організаційний відділ
  • Наукові іститути
  • Бібліотека
  • Репозитарій
  • Видавництво
Про УКУ
  • Управління та адміністрація
  • Офіційна інформація
  • УКУ від А до Я
  • Вакансії
  • Телефонний довідник
УКУ

м. Львів, 79011
Вул. Іл. Свєнціцького, 17

Секретаріат УКУ
Тел.: +(38/032) 240-99-40
Ел. пошта: [email protected]

Усі права застережено © 2018 Український Католицький Університет

Зроблено у Qubstudio