УКУ
UKENGLISH
  • Абітурієнтам
  • Навчання
  • Наука
  • Духовність
  • Життя в спільноті
  • Про УКУ
    • Положення про організацію інклюзивного навчання осіб із особливими освітніми потребами у Закладі вищої освіти «Український католицький університет»
    • Супровід студентів із особливими освітніми потребами
  • Повернення на кампус
  • Covid-19
  • Студентам
  • Випускникам
  • ВИКЛАДАЧАМ ТА ПРАЦІВНИКАМ
  • медіа
  • Доброчинцям
  • Контакти
  • Головна
  • Новини
  • Federal Scholar in Residence Programme 2014, Italy (Deadline 1 July…
ПОВЕРНУТИСЬ
  • ПОДІЛИТИСЬ:

Federal Scholar in Residence Programme 2014, Italy (Deadline 1 July 2013)

Середа, 29 Травня, 2013

Federal Scholar in Residence Programme 2014, Italy

Scholarship / Financial aid: a research stay up to three weeks at the European Academy of Bolzano/Bozen (EURAC)

Date: February 2014

Deadline: 1st July 2013

Open to: worldwide academics, post-docs and practitioners

The EURAC-Institute for Studies on Federalism and Regionalism now accepts applications for becoming EURAC’s Federal Scholar 2014!

To be considered eligible, applicants must hand in an unpublished manuscript in either English, Italian, German, French or Spanish by 1st July 2013.

Aim
In honor and in the spirit of the works of Sergio Ortino, the founder of Federal Studies in South Tyrol, the EURAC-Institute for Studies on Federalism and Regionalism creates the program called EURAC Federal Scholar in Residence. It is primarily dedicated to experts who wish to present and publicly discuss federal and regional questions that are of importance to legislators and civil servants as well as the international academic community. It shall promote comparative research at the European Academy of Bolzano/Bozen (EURAC) and aims at weaving experts and their networks in order to develop and advance comparative federal studies. Therefore, academics, post-docs and practitioners in federalism and intergovernmental relations are encouraged to apply. We mostly welcome applications which are in line with our research fields.

In sum, the EURAC Federal Scholar in Residence Program is:

+a public acknowledgement of excellence not carrying any monetary prize, but covering the costs of a research stay at the EURAC-Institute for Studies on Federalism and Regionalism
+a possibilty to present own research findings publicly and engage into face-to-face discussions with a group of international experts in constitutional law and comparative politics at EURAC
+an occasion for academics, post-docs and practitioners to extend and share their knowledge in multilevel government and governance in the beautiful Dolomites, especially from a legal and/or political science perspective
+a possibility to enhance cooperation and discussions between scholars in the fields of comparative federalism and intergovernmental relations
+an opportunity to develop new project ideas while being part of the international research environment in early February when also the EURAC’s Winter School on Federalism and Governance takes place

Who can apply?

Academics, post-docs and practitioners worldwide.

What’s at stake?

A research stay up to three weeks at the European Academy of Bolzano/Bozen (EURAC) in South Tyrol, Italy, preferably in February within the frame of the International Winter School on Federalism and Governance.

What’s required?

· An unpublished manuscript on comparative federalism, comparative regional studies, intergovernmental relations and/or federalism and governance
· A motivation letter
· A short CV

Manuscripts can be submitted in English, French, German, Italian or Spanish.
Knowledge of English at working level is required.

Deadline for submission: by 1st July 2013.

All detailed information and contacts are available at www.eurac.edu/federalscholar

Website: http://www.eurac.edu/en/research/projects/ProjectDetails.aspx?pid=10009
Email: [email protected]

Mail

Дайджест подій та новин

Отримуй тижневий дайждест подій та новин УКУ у свою поштову скриньку

Вам буде цікаво

Неділя, 17 Січня, 2021
Шептицький очима студентів
П'ятниця, 15 Січня, 2021
В УКУ стартував конкурс на отримання стипендій. Розповідаємо як податись!
Середа, 13 Січня, 2021
Успішні стартапи в Україні: Центр підприємництва УКУ поділився результатами роботи 
Вівторок, 12 Січня, 2021
Профіль випускника УКУ – важливий дороговказ для формування нових поколінь,...
Вівторок, 12 Січня, 2021
Українському Вільному Університету – 100 років 
ПІДТРИМАТИ УКУ СТАТИ СТУДЕНТОМ
Ми в соцмережах:
Меню
  • Абітурієнтам
  • Навчання
  • Наука
  • Духовність
  • Життя в спільноті
  • Про УКУ
    • Положення про організацію інклюзивного навчання осіб із особливими освітніми потребами у Закладі вищої освіти «Український католицький університет»
    • Супровід студентів із особливими освітніми потребами
Навчання
  • Факультети
  • Бакалаврат
  • Магістратура
  • Аспірантура
  • CMS УКУ
  • Сервіси ІТ
Про УКУ
  • Управління та адміністрація
  • Офіційна інформація
  • УКУ від А до Я
  • Вакансії
  • Контакти
УКУ

Секретаріат УКУ
Вул. Іл. Свєнціцького, 17
м. Львів, 79011

Секретаріат УКУ
Тел.: +38 (032) 240-99-40
Ел. пошта: [email protected]

Усі права застережено © 2021 Український Католицький Університет

Зроблено у Qubstudio