Із жестовою мовою я рівноправний: Міжнародний тиждень глухих в УКУ
В останній дні вересня світ відзначає Міжнародний тиждень глухих. Гасло цьогорічного тижня – «З жестовою мовою я рівноправний!». З цієї нагоди кафедра загальної та соціальної педагогіки запросила викладачів, студентів, учнів з вадами слуху та фахівців зі закладів, які надають можливість навчатися, соціалізуватися молодим людям з вадами слуху, аби обговорити проблеми нечуючих людей, зокрема освіти.
«У нашій країні безліч проблем. Проблеми соціального характеру вирішуються здебільшого силами, можливостями та намірами людей, які перебувають у тій чи іншій складній ситуації. На жаль у нашій державі проблема людей із вадами слуху не є пріоритетним», – зазначила у вітальному слові Світлана Когут, завідувач кафедри загальної та соціальної педагогіки УКУ.
Володимир Балдига, голова Львівського обласного осередку Українського товариства глухих розповів, що останнім часом у навчальних закладах все частіше впроваджують навчання жестової мови, проте рівень викладання не є на високому рівні. Через те, що у школах немає фахівців, діти із вадами слуху не можуть добре контактувати з суспільством, не вступають у вищі навчальні заклади і відтак не можуть знайти роботу. «Міжнародний тиждень глухих створений для того щоб суспільство звернуло увагу на нечуючих людей, на те, що їм потрібна допомога, аби вони не відчували себе відірваними у суспільстві», – додав Володимир Балдига.
Кафедра соціальної педагогіки УКУ бере участь в освітньому житті глухих та слабочуючих людей. Щороку у співпраці з Канадсько-українським альянсом кафедра організовує літні табори для дітей з вадами слуху з різних куточків України. За словами Ігоря Кобеля, доцента кафедри та оординатора літніх програм Альянсу, основне завдання цього проекту – розвиток жестової мови, що є рідною для таких людей.
До слова також були запрошені Юрій Крамар, директор Львівської школи Марії Покрови для глухих та Наталя Адамюк, представник Інституту спеціальної педагогіки Національної академії педагогічних наук України. На думку Юрія Крамара, проблема впровадження жестової мови є частково вирішена, адже є створена стандартизована лабораторія, диски, книги, по загальних та інклюзивних школах є перекладачі. Наталія Адамюк розповіла про історію створення та діяльність Лабораторії жестової мови: «стимулом до створення лабораторії жестової мови було перш за все питання впровадження жестової мови в школах».
У другій частині відзначення Міжнародного тижня глухих відбувся круглий стіл на тему «Навчання глухих у вищій школі: проблеми та перспективи».
Про рівень знань випускників шкіл розповів Ігор Кобель: «Основною перешкодою до вступу у ВНЗ є рівень знань випускників. Система курсів підготовки до вступу у вищі навчальні заклади є одним із шляхів вирішення цієї проблеми».
Учасники круглого столу обговорили питання здачі ЗНО дітьми з вадами слуху, підготовки, вступу та навчання у вищих навчальних закладах. Важливим питанням сьогодні є спрощення зовнішнього незалежного оцінювання для слабочуючих та глухих дітей та здачі ЗНО жестовою мовою.