Команда УКУ успішно завершила участь у Програмі розвитку лідерського потенціалу
У лютому 2018 року команда УКУ успішно завершила участь у спеціальній річній Програмі розвитку лідерського потенціалу університетів України за підтримки Британської Ради. Ця програма впроваджується у партнерстві з українським Інститутом вищої освіти Національної Академії педагогічних наук та Фундацією лідерства у вищій освіті (Велика Британія), а також Міністерством освіти і науки України. У ній беруть участь університетські команди, які об’єдналися для роботи над ініціативою, що за змістом і формою розвиває культуру академічного лідерства.
Проект нашого Університету був сфокусований на розвитку якості та зміцненні престижу інноваційного викладання і навчання. Місія проекту – змінювати викладання у вищій освіті на краще і служити зразком для такої зміни. За задумом організаторів команду було сформовано за принципом солідарності та інклюзивності, отож участь вишколах з командного лідерства під орудою британських експертів взяли представники різних ланок університетського життя: від першого проректора УКУ Тараса Добка до студентки програми PhD Надії Скокової, а також керівник Центру навчальних та інноваційних технологій Аліна Синицька, директор Центру митрополита Андрея Шептицького Олег Яськів, декан Факультету наук про здоров’я Світлана Стельмах, доцент кафедри культурології Ірина Старовойт, спіробітниці ЦеНІТу Оксана Пасічник та Марія Щурко.
Проект дав досвід творення команди та горизонтального розподіленого лідерства, розвитку персоналу, творення нового змісту (кластер «Викладацький коворкінг», кластер «Цифрова педагогіка та змішане навчання», серія тренінгів про викладання, орієнтоване на сучасного студента, та змішане навчання, підвищення професійної компетентності викладачів), а ще допоміг задати орієнтири в освоєнні навчальних, освітніх і креативних просторів у Центрі Шептицького й наповненні їх глибинними сенсами.
В рамках цього проекту у листопад 2017 р. відбувся також візит у католицький університет Сейнт Меріз (Твікенгем, Лондон). Тут команда УКУ занурилася в контекст перемін, які переживала британська вища освіта за останні чверть століття, пізнала, як пріоритет якості освіти наповнювався реальними змістами і який перетворювальний потенціал має вирізнення добрих прикладів та робота з інноваціями. Спільним між УКУ та університетом Сейнт Меріз є система управління навчанням, зроблена на базі платформи Moodle. В найближчій перспективі можна перейняти досвід наших британських колег, як інтегрувати з Moodle платформу Mahara (ведення портфоліо), комплексного зворотного зв’язку між викладачем і студентами, системи антиплагіату, бібліотечної системи переліків рекомендованої літератури до кожного курсу. Залога УКУ побачила наочне підтвердження того, про що писала антрополог змін Маргарет Мід: «Ніколи не сумнівайтеся, що невелика когорта мислячих і самовідданих людей здатна змінити світ. В дійсності тільки завдяки ним і відбуваються зміни».