Літня школа лідерства: виховання лідерів майбутнього
Люди, які зібралися з 14 по 24 липня в м. Новояворівськ в реколекційному центрі – це лідери майбутнього. Вони самостійно обрали шлях, і розуміючи, які перешкоди їм слід подолати, готові з ними боротися. І до боротьби підходять, озброюючись необхідними знаннями на Літній школі лідерства.

Таких лідерів майбутнього зібралося 19. Географічно вони представляють всю Україну, від західного і до східного кордонів. Але територіальна приналежність не стає перешкодою для них, адже в них одна спільна мета – стати кращими, щоб в такий спосіб змінити Україну і навколишній світ. В них достатньо ідей як це зробити, але немає системного бачення з чого почати. Саме з цим вирішили допомогти організатори Школи лідерства – Інститут лідерства та управління УКУ.
«Лідерство повинно формуватися на знаннях і традиціях, а також на тому, як ми до цього підійдемо», – наголосив на початку Школи о. Олег Кіндій.

Відтак цим принципом вирішили і користуватися організатори Школи. Для них цьогорічна школа стала вже десятою, яку вони організували. Зважаючи на те, що програма попередніх років довела свою успішність, цього року її вирішили не сильно коригувати, запросивши нових тренерів. Також для організаторів Школи було важливим, щоб лекції читали тренери з різних куточків України. Так, одна з них – Олександра Целішева – друг і партнер УКУ. Сама вона з Криму, де керує громадською організацією. Для учасників Школи вона читатиме курс про лідерство.
«Нам було цікаво, щоб тематику лідерства вів хтось не з західної України, хто має бачення зі Сходу чи навіть Криму. Нам цікаво почути її думку про те, яким це лідерство мало б бути», – розповіла організатор Школи Оленка Карнаух.
«Тематика мого курсу – це лідерство. Але навчити лідерства неможливо. І я не збираюсь. Я не думаю, що я знаю краще за інших як має виглядати лідер. Тому це була дискусія, обмін досвідом і такі проблемні питання, як лідерство і управління, яким має бути лідер, що на першому місці. Це просто питання до обговорення, щоб дізнатися думку учасників і запропонувати їм якісь концепції. Не бачення як аксіому в останній стадії, а як варіант», – розповіла Олександра Целішева.

Вона зазначає, що це добре, що лекції читають тренери з різних куточків України, адже це дає змогу показати багато різних підходів.
Окрім лідерства, для учасників Школи викладали й такі курси, як командна робота, комунікація, публічний виступ і аж до управління проектом.
«Це ті речі, які ми вважали за потрібне дати, те, що було б цікаве молодій людині, яка шукає себе, має багато ідей і шукає як їх зреалізувати, і не знає як зробити цей перший крок», – розповіла Оленка Карнаух.
Саме можливість реалізації себе учасники Школи визначали одним з пріоритетних завдань. Так, Олександру довірили керувати соціальним гуртожитком «Спільноти взаємодопомоги «Оселя». Однак хлопець відчуває, що йому бракує досвіду в керуванні таким об’єктом. Саме це і привело його на Школу лідерства. Відтак отримані знання Олександр планує одразу реалізовувати на практиці.
За творчим підходом у своїй роботі прибула сюди і Яна Дмитрієва. Дівчина працює у відділі внутрішньої політики Алчевської міської ради (Луганська обл.), де співпрацює з громадськими організаціями.
«Це громадські організації, які займаються благодійністю. І в мене є вже певний досвід. Мені дуже подобаються неполітичні заходи благодійного напрямку, і ці теми я хотіла б використати для того, щоб проводити благодійні аукціони, акції. Мені потрібен творчий подих, і я вважаю, що я його тут здобуду», – розповіла Яна.

Дівчина розповідає, що поїздка на західну Україну стала для неї в певному сенсі «морською», адже ще перед початком вона «отримала хвилю». Розпочалося все з того, що таку «першу хвилю» їй надав її друг Іван, який запропонував їй взяти участь у Школі. Вже згодом гаслом цієї поїздки для неї стала фраза «Кораблям добре в гавані, але не для цього їх будували». Відтак, незважаючи на те, що тут немає моря, саме така асоціація в неї залишилася.
Окрім цілком практичних тем, на Школі багато говорили і про теми, актуальність яких постала після Революції Гідності. Так, серед обговорених тем були ідентичність, цінності, вплив медіа на людину і громадськість. Для них підібрали і відповідних гостей, які поділилися своїм досвідом у цих питаннях. Серед них Євген Глібовицький, Вікторія Бринза, Мирослав Маринович. Окрім того, тут презентували проект The Ukrainians про успішних українців, а також проект «Квиток до успіху».

«Це соціальний проект, який веде наша випускниця Наталка Панчишин. Після Школи вона реалізувала проект кіноклубу «Бруківка», а тепер вона розпочала соціальний проект для підлітків з малозабезпечених і неповних сімей, де вона намагається дати їм можливості рости. Вони заснували «дочірній проект» цього кіноклубу «Бруківочка», і вони приїхали з показом фільму. Це робили самі підлітки», – розповіла Оленка Карнаух.
Також програма передбачала і достатню кількість позалекційних занять, та реалізацію на практиці отримано них знань. Зважаючи на те, що цьогоріч Школа лідерства відбувалася в Реколекційному духовному молодіжному центрі ім. Митрополита Андрея та Архимандрита Климентія Шептицьких в м. Новояворівськ, то організатори вирішили зконтактувати з місцевою владою та громадськими організаціями для реалізації спільного проекту. Відтак, учасники Школи отримали завдання організувати захід для місцевої громади.

«Для нас було важливо, щоб наші учасники спланували нашу частину програми від початку до кінця. Хотілося щоб вони відчули організаційні моменти, кроки, які їм треба зробити, і після того проаналізували все те, що їм вдалося, а що ні», – розповіла Оленка Карнаух.
Але завершення Школи не означає завершення програми для її учасників. Серед завдань є реалізація учасниками локальних проектів. Вони матимуть час до листопада для реалізації свого проекту. Це може бути і короткотривалий проект, який вони згенерували на базі Школи.
«Для нас важливо, щоб вони після Школи, окрім знань, змогли себе реалізувати. Ми їх заохочуємо думати над ідеєю», – наголосила Оленка Карнаух.
«Я сподіваюся, що одним з результатів буде розвиток критичного мислення і розуміння, що все може бути по різному», – додала Олександра Целішева.
Прес-служба УКУ