УКУ
UKENGLISH
  • Абітурієнтам
  • Навчання
  • Наука
  • Духовність
  • Життя в спільноті
  • Про УКУ
    • Положення про організацію інклюзивного навчання осіб із особливими освітніми потребами у Закладі вищої освіти «Український католицький університет»
    • Супровід студентів із особливими освітніми потребами
  • Повернення на кампус
  • Covid-19
  • Студентам
  • Випускникам
  • ВИКЛАДАЧАМ ТА ПРАЦІВНИКАМ
  • медіа
  • Доброчинцям
  • Контакти
  • Головна
  • Новини
  • Навчальна програма душпастирства осіб з вадами слуху в контексті…
ПОВЕРНУТИСЬ
  • ПОДІЛИТИСЬ:

Навчальна програма душпастирства осіб з вадами слуху в контексті багатомовного культурного середовища

Середа, 16 Травня, 2012


Наталія Лазуркевич, STL

З доповіді  прочитаної  на міжнародній науково-практичній конференції

«Білінгвальне навчання нечуючих: вітчизняний та міжнародний досвід»

Організованої  Інститутом  спеціальної  педагогіки  НAПН  України

17 травня  2012 року ( Київ-Пуща Водиця )

 

Навчальна програма

Пасторальна праця з глухими належить до спеціального душпастирства. На цей момент в Україні відчувається великий брак людей зі спеціальними знаннями і навиками, які були б здатні працювати у цьому напрямку. З цієї причини виникла думка створити спеціальну навчальну програму душпастирства осіб з вадами слуху.  Для навчання на такій програмі можуть бути запрошені не тільки священнослужителі, а й миряни різних спеціальностей: педагоги, вчителі християнської етики, богослови, соціальні працівники, психологи, лікарі.

Двічі, влітку 2010 і 2011 років, у Львові відбувалися навчальні модулі інтенсивних курсів жестової мови і культури глухої людини. Курси були організовані Центром душпастирства осіб з вадами слуху «Надія» УГКЦ у співпраці з Лабораторією жестової мови і Українським католицьким університетом. Специфікою цих курсів була інтенсивна праця протягом трьох тижнів та висока вмотивованість учасників, які мали можливість записуватися на програму за власним бажанням.

Запровадження навчальних модулів з вивчення жестової мови і культури глухої людини стало першим етапом у розробці повноцінної спеціальної навчальної програми душпастирства осіб з вадами слуху, яким зараз займається Центр «Надія». Передбачається, що такий модуль стане першим блоком навчальної програми душпастирства.

Душпастирство осіб з вадами слуху.

Насамперед треба зазначити, що душпастирство особи із вадами слуху – це праця Церкви. В основу цієї праці ми кладемо насамперед пасторальний досвід всієї Католицької Церкви по цілому світу, приймаючи до уваги також український контекст. У великій мірі цей досвід був підсумований на міжнародній конференції у Ватикані, яка відбулася у 2009 році. Головні тези цієї конференції, сформульовані у прикінцевих рекомендаціях, спрямовують на працю у трьох напрямках: інституційному, навчально-освітньому та практичному.

У назві навчальної програми навмисно не було вжито означення глухий, а особа з вадами, оскільки обидва цих слова акцентують на ключових аспектах, що лягають в основу методу праці, а також є засадничими для формування навчальної програми. Богословський зміст поняття особа, яке вжите у назві Центру  і навчальної програми, має глибше значення, ніж лише індивід чи навіть особистість. У богословській антропології особа розуміється як цілісна людина, яка включає в себе фізичний та психічний аспекти, а також духовну складову. Особа включає у себе всі ті фундаментальні складові, які творять людину людиною. Під цим оглядом вада слуху або глухота не є предметом праці – подолання чи компенсації, а становить тільки контекст життя людини, який обов’язково слід брати до уваги душпастирю. Цілісна особа у своїй власній життєвій ситуації є тим, над чим має зосереджувати свою працю душпастир. А вадою (життєвою неспроможністю) у богословському сенсі, яка становить перешкоду для повноцінної реалізації людини, сковує її життєві сили і є спільною як для глухих, так і для чуючих, є гріх.

Багатомовне культурне середовище

Багатомовне культурне середовище навчальної програми включає в себе наступні складові: насамперед це вивчення на окремому модулі української жестової мови і її вживання в тому числі і в навчанні. Жестова мова стає предметом вивчення та засобом для здобуття знань. Також усні мови: українська та інші, якими читатимуться лекції творитимуть освітній контекст, оскільки обмін досвідом включатиме в себе приїзд викладачів з іноземних академічних середовищ. Таким чином, багатомовність цієї навчальної програми виходить за межі балансу між національною жестовою і усною мовами і стає не перешкодою для спілкування і навчання, а місцем зустрічі різних культур.

 

 

Mail

Дайджест подій та новин

Отримуй тижневий дайждест подій та новин УКУ у свою поштову скриньку

Вам буде цікаво

П'ятниця, 15 Січня, 2021
В УКУ стартував конкурс на отримання стипендій. Розповідаємо як податись!
Середа, 13 Січня, 2021
Успішні стартапи в Україні: Центр підприємництва УКУ поділився результатами роботи 
Вівторок, 12 Січня, 2021
Профіль випускника УКУ – важливий дороговказ для формування нових поколінь,...
Вівторок, 12 Січня, 2021
Українському Вільному Університету – 100 років 
Вівторок, 12 Січня, 2021
Два проєкти отримали грант на дослідження із Наукового фонду УКУ
ПІДТРИМАТИ УКУ СТАТИ СТУДЕНТОМ
Ми в соцмережах:
Меню
  • Абітурієнтам
  • Навчання
  • Наука
  • Духовність
  • Життя в спільноті
  • Про УКУ
    • Положення про організацію інклюзивного навчання осіб із особливими освітніми потребами у Закладі вищої освіти «Український католицький університет»
    • Супровід студентів із особливими освітніми потребами
Навчання
  • Факультети
  • Бакалаврат
  • Магістратура
  • Аспірантура
  • CMS УКУ
  • Сервіси ІТ
Про УКУ
  • Управління та адміністрація
  • Офіційна інформація
  • УКУ від А до Я
  • Вакансії
  • Контакти
УКУ

Секретаріат УКУ
Вул. Іл. Свєнціцького, 17
м. Львів, 79011

Секретаріат УКУ
Тел.: +38 (032) 240-99-40
Ел. пошта: [email protected]

Усі права застережено © 2021 Український Католицький Університет

Зроблено у Qubstudio