Нова концепція ліцензування і акредитації університетів – це рух у правильному напрямку, – Тарас Добко
«Ліцензування і акредитація це важливий інструмент забезпечення якості вищої освіти – каже перший проректор УКУ Тарас Добко. – Запропонована міністерством концепція є значним кроком у відмові від застарілих підходів, де успішність формального звітування перед державними органами контролю, приймалася за головний показник якості навчальної програми чи навчального закладу»
Серед найважливіших засад у цій концепції Тарас Добко виділяє наступні: відкритість інформації про діяльність ВНЗ, широкий громадський контроль (усвідомлення, що якісна освіта потрібна не тільки державі і студентам, а й бізнесу, громадськості, випускникам та іншим стейкголдерам університету), відмова від надмірних бюрократичних органів і процедур, які зводила нанівець будь-яку мотивацію щодо забезпечення якості.
«Особливо до вподоби динамічне, а не статичне розуміння якості. Йдеться про те, що при акредитації слід вимірювати ріст у якості, а не фактичність показників. Розуміємо, що в різних ВНЗ різні стартові можливості і доступні ресурси, а тому при акредитації треба перевіряти, чи досягли вони того відносного рівня якості і результативності, на який могли розраховувати при таких ресурсах», – каже Тарас Добко.
Наступним важливим принципом, на якому наголосив перший проректор, є диференційованість показників якості залежно від профілю навчального закладу. Є університети, перед якими будуть ставитися завдання прориву у певних наукових ділянках, інші в силу своєї специфіки, приділятимуть більше уваги громадянській освіті і вихованню. Процес акредитації повинен брати до уваги ці відмінності, які визначають особливий профіль і особливі завдання того чи іншого ВНЗ. Звісно, багато чого ще можна додавати. Але для цього і існує громадське обговорення. На мою думку, це рух у правильному напрямку.
«Я би вимагав ще більшої прозорості в процесах акредитації через розміщення на веб-сторінці ВНЗ і Агентства із забезпечення якості висновків акредитаційної експертизи. Наразі не побачив згадки про те, що в процесі акредитації якість освіти має вимірюватися за результатами навчання (learning outcomes), а не статичними кількісними показниками викладацького складу чи інших ресурсів, – наголосив Тарас Добко, ми будемо подавати від УКУ свої доповнення до запропонованої концепції».
«Сподіваюся, що з прийняттям нової концепції відбудеться довгоочікувана зміна мислення і ставлення до якості вищої освіти серед усіх учасників навчального процесу»,- каже проректор.