Нова магістерська програма з клінічної психології з основами психодинамічної терапії УКУ: орієнтація на інноваційний світовий досвід та потреби сучасного інтелектуального простору
УКУ відкриває нову магістерську програму з клінічної психології з основами психодинамічної терапії. На навчання запрошуємо бакалаврів психології, які здобули освіту в Україні та за її межами.
«Психодинамічні методи є важливою компетентнісною складовою психолога-практика. Їхня науково-методична розробленість дає можливість поєднувати їх у різні форми: індивідуальну, групову, психотерапію пар тощо та застосовувати для різних вікових груп, різного спектру проблем (психосоматичні, кризові, проблемні стосунки тощо), визначити мінімальні обмеження його застосування», – розповідає керівник програми, кандидат психологічних наук, доцент Галина Католик
За її словами, особливістю сучасного потребувача послуг охорони психічного здоров’я є його орієнтація на вирішення та подолання емоційних проблем та неефективних зразків поведінки. Саме психодинамічні психотерапевтичні та психокорекційні методи спрямовані на опрацювання тих проявів характеру, які не дозволяють ефективно адаптуватися в суспільство, гармонійно будувати взаємини, реалізовувати свій, Богом закладений, потенціал. Перевагою психодинамічних методів є глибинна корекція структур особистості, які генерують викривлені уявлення про реальність, що спричиняють та переживаються як страждання. Згідно з науковими дослідженнями, психодинамічні методи психотерапії мають ґрунтовний та стабільний ефект опрацювання тих структур особистості, що проявляються у викривленні самосприйняття та самосвідомості.
Модель навчання, яку пропонує УКУ, поєднує в собі три основні принципи навчання психотерапії: розвиток самосвідомості, практичне навчання під супроводом фахівців з міжнародним визнанням та відповідною освітою (безпосередньо на базах практики) і засвоєння теоретичних знань.
«Ми готуємо майбутніх фахівців-психологів, які матимуть професійне критичне та аналітичне мислення. Знання та вміння клінічного психолога, якими вони оволодіють за час навчання, використовуватимуть у різних галузях життя суспільства, розуміючи різні аспекти стосунків та розвитку, динаміки груп та соціуму, якісно будуючи професійний простір, творчо вирішуючи проблеми», – зазначає Галина Католик.
Навчальна програма складається з гуманітарних, фахових дисциплін, а також предметів за вибором студента. Навчання передбачається не тільки у стінах УКУ, але й на клінічній базі – у Львівському обласному клінічному психоневрологічному диспансері, який вже 15 років працює за Європейцською інноваційною моделлю.
Знання та компетенції випускника:
– психоаналітична теорія в її ґенезі та сучасному трактуванні з опорою на сучасні результати досліджень у галузі нейронаук;
– глибинно-психологічне розуміння та діагностики феноменів психічного та психопатології;
– міждисциплінарні питання, які стосуються взаємозв’язку психоаналізу з соціальною психологією, медициною, релігією та гуманітарними науками, де принципи психоаналітичного тлумачення можуть бути прикладені до різних сфер людської діяльності;
– сфера психотерапевтичної допомоги з опорою на глибинно-психологічне осмислення.
Перелік дисциплін для вибору:
- Наукова парадигма психоаналізу
- Сучасні психодинамічні концепції
- Теоретико-казуїстичний семінар з психоаналізу та психоаналітичної психотерапії
- Теорія та практика діагностики у психоаналізі
- Теорія та практика психоаналітичних інтервенцій
- Теорія групового психоаналізу
- Прикладний психоаналіз у сфері літератури та візуального мистецтва
- Психоаналіз влади і політики
- Психоаналіз і релігія
- Психологія організації життєвого простору особистості
- Психоаналітичні концепції психосоматичних розладів
- Психоаналітичні теорії стосунку
- Гендерні теорії у психоаналізі
- Наративний метод в психології в контексті герменевтичного підходу
- Психодинамічні напрямки сімейної психотерапії
- Концепції діади та тріангуляції у психоаналізі
- Психоаналіз в педагогіці
- Теорія символу в психоаналізі
- Теорія критичного мислення
- Концепції раціональності
- Дитяча психодинамічна психотерапія
- Групова дитячо-юнацька психотерапія
Програма навчання передбачає також інтенсивні заняття з англійської мови, вивчення окремих дисциплін іноземною мовою. Важливою компонентою навчання на програмі є курси провідних гостьових викладачів з України та з-поза її меж (Німеччини, Австрії, Польщі та ін.), літні міжнародні школи, міжнародні стажування, навчальні подорожі.
Більшість занять відбуватимуться у формі семінарів, практичних занять і дискусій. На відміну від традиційного лекційного формату, такі дидактичні методи дозволяють розвинути навички аналітичного та критичного мислення, розвивати герменевтичні здібності, що є особливим компонентом діяльності фахівця з психодинамічної терапії. Важливим аспектом навчального процесу є також онлайн-навчання.
Магістерська програма передбачає стаціонарну та модульну систему навчання. Такий формат буде зручним для тих, хто вже працює і хоче здобути додаткову освіту. Студенти модульної системи навчатимуться блочно, а також матимуть три тижні для безпосередньої практики під наглядом супервізорів, акредитованих викладачів та терапевтів різних напрямків психодинамічної терапії. Тривалість навчання – 1 рік 10 місяців.
Умови вступу
Вступне випробування передбачає кілька етапів: тестування з базових психологічних дисциплін, аналізу консультативних та дослідницьких навичок та мотиваційної співбесіди.