Представники львівських спільнот створили громадську організацію для розвитку освіти
Представники львівських вишів, громадських організацій та ІТ компаній створили громадську організацію «Львівський кластер освіти і креативності» для впровадження інновацій та розвитку освітніх проектів. До освітнього проекту получилися представники Українського католицького університету, Національного університету «Львівська політехніка», Української академії лідерства, IT компаній та громадських організацій.
Перший проректор УКУ Тарас Добко розповів, що родзинка новоствореної громадської організації в міждисциплінарності.
«Ця організація об’єднує фундації, які впроваджують нішеві громадські проекти, щоби перетворити Львів на креативне місто, де хотітимуть навчатися абітурієнти з різних куточків України та з-за кордону. На хвилі реформування середньої освіти ми визначили, що буде логічно перший рік діяльності присвятити шкільній освіті, проте надалі плануємо впроваджувати проекти для професійно-технічної, вищої та неформальної освіти. До організації можуть долучитися всі охочі, тому ми чекаємо на нових людей та нові ідеї», — сказав Тарас Добко.
За його словами, під час попереднього етапу, поки організація існувала неформально, вдалося зреалізувати проекти щодо ефективного вивчення англійської в школах, розвитку критичного мислення та інклюзивної освіти.
«Ми намагалися зрозуміти, як можна було б зробити вивчення англійської більш ефективним, оскільки мова є інструментом для того, щоби перебувати у глобальному середовищі — читати не російські, а англомовні сайти, розуміти що діється у світі та мати стратегічне мислення. Також ми розробили концепцію розвитку критичного мислення за допомогою дебатів та доклали зусиль до нових проектів з інклюзивної освіти, оскільки для людям з особливими потребами також необхідно створити комфортне середовище для навчання», — розповів Тарас Добко.
Проректор із науково-педагогічної роботи УКУ Софія Опацька зазначила, що впроваджувати освітні проекти є як ніколи актуальним, оскільки сучасна людина вчиться впродовж усього життя.
«Незалежно від нашого способу життя й роду занять сучасність ставить перед нами два виклики: заплутаність та швидкість. Через різноманітність суспільних викликів потрібно орієнтуватися в багатьох процесах і постійно підвищувати кваліфікацію, оскільки все дуже швидко змінюється. Освіта впродовж життя стала необхідним явищем сучасності. Про неї думають батьки дошкільнят, абітурієнти, студенти та випускники. Тому представникам інтелектуальних спільнот, якими є університети, необхідно об’єднуватися, щоби задавати ритм освітнім процесам», — сказала Софія Опацька.
Підготував: Роман Тищенко
Фото: Лесик Урбан