Проєкти УКУ отримали відзнаки на всесвітньому конкурсі проєктів суспільно орієнтованого навчання
З 2021 року Український католицький університет впровадив суспільно орієнтоване навчання. У такому форматі студенти можуть брати участь у роботі різних громадських організацій, реалізувати для них власні проєкти. Цьогоріч два реалізованих проєкти суспільно орієнтованого навчання від УКУ отримали відзнаки на всесвітньому конкурсі Uniservitate Global Award 2022.
Всесвітній конкурс Uniservitate Global Award 2022 – це перший глобальний конкурс в рамках проєкту Uniservitate, в якому взяв участь і УКУ. Цей проєкт спрямований на пропагування суспільно орієнтованого навчання в католицьких закладах вищої освіти та поєднує мережу з понад 30 інституцій з усього світу.
Програма конкурсу об’єднує кілька хабів, й у рамках кожного визначається свій переможець.
Проєкт «Я – Інший!», впроваджений Юлією Вінтонів, зайняв одне з двох перших місць в хабі Центральна та Східна Європа та Близький Схід. Проєкт «Я – Інший!» дає можливість студентам, які обрали предмет «У пошуках Бога», долучитись до інтеграційного театру «І сміх, і сльози», який є частиною спільноти центру підтримки людей з особливими потребами «Емаус».

Юлія Вінтонів каже, що до того, як потрапити в театр, більшість студентів не мають досвіду спілкування з людьми з інвалідністю. «Участь у проєкт “Я – інший!” для них – це виклик, гра, досвід та навчання одночасно. Якщо кожен студент хоча б годину свого часу подарує суспільству, то така кількість волонтерів зможе змінити цей світ», – пояснює Юлія Вінтонів, викладачку УКУ.
Читати більше: «Я – інший»: чого може навчити інтеграційний театр
Особливу відзнаку в хабі Центральна та Східна Європа та Близький Схід отримав також проєкт «Прихисток для внутрішньо переміщених осіб».
Прихисток приймав вимушено переселених осіб, які втікали від війни, організували волонтери УКУ у перші дні війни у корпусі Філософсько-богословського факультету УКУ, за підтримки жертводавців з Німеччини.

За три місяці роботи прихисток прийняв 340 людей, більша частина з яких, це люди з інвалідністю та члени їхніх сімей. Для студентів програми «Соціальна робота» цей проєкт став не тільки можливістю допомагати іншим, а й базою практики.

Координаторка проєкту, керівниця програми з соціальної роботи Юлія Кокоячук каже, що робота з людьми з різними категоріями вразливості дозволяє студентам покращувати свої навички та знання в умовах реальної взаємодії з людьми: «Суспільно орієнтоване навчання дає розуміння важливості того, що ти робиш. Ти бачиш цінність своєї роботи тут і зараз. Не можу сказати, що хотіла, аби студенти такий досвід отримали, адже він дуже болючий. Але це є вирішальний час для України і я тішуся, коли бачу, що студенти своєю працею і своїми знаннями позитивно впливають на долі людей».
Читати більше: Повернути віру в себе — як студенти УКУ допомагають переселенцям та пораненим у час війни
Керівниця Центру суспільно орієнтованого навчання Ольга Михайлишин каже, що бути серед переможців першого всесвітнього конкурсу найкращих СОН проєктів, це, перш за все, дуже почесно: «Це свідчить, що УКУ є на правильному шляху в напрямку впровадження СОН, а проєкти, які ми реалізовуємо, є якісними, продуманими, систематизованими, такими, що мають вплив на суспільство і можуть бути поширені як кращі взірці нашого досвіду. А отже, ціль, закріплена в Стратегії УКУ, наповнюється не тільки кількісними показниками, але і за кожною цифрою стоїть дуже якісний продукт».
«Дуже символічно, що серед переможців є і проєкт, який чітко пов’язаний з війною, так і той, що був реалізований до війни. Бо, коли ми осягнемо таку очікувану і таку омріяну нашу велику перемогу, ми й далі маленькими щоденними перемогами будемо відбудовувати країну. Кожен з нас, кожен день, кожен на своєму місці і у своєму напрямку», – переконана Ольга Михайлишин.
Нагадаємо, що УКУ щорічно проводить внутрішній конкурс проєктів суспільно орієнтованого навчання. Розповісти про свій проєкт можна за посиланням. Керівниця центру СОН заохочує викладачів зголошуватись, навіть коли сумніваються, чи відповідає всім критеріям СОН ідея або вже реалізований проєкт. «Навіть в час війни УКУ зміг не тільки зберегти навчальний процес, але і наповнити його ще більшим суспільним значенням. Думаю, я не помилюся, якщо скажу, що при великому суспільному запиті на підтримку, дещо змістилися акценти в СОН від навчання з елементами служіння до служіння в процесі навчання. Дякуючи нашим викладачам, в багатьох випадках навчання було засобом досягнення суспільно значущого ефекту», – додає Ольга Михайлишин.