Що спільного між художниками й богословами?
15 грудня, в рамках святкування п’ятиліття заснування Інституту церковного права УКУ ім. свщмч. Андрія Іщака, відкрилася перша виставка львівського художника Андрія Комарницького „Світ фарбами та образ”. Серед представлених робіт – канонічні ікони та зразки живопису. За словами директора Інституту о. Михайла Димида, в такий спосіб поєднуються різні зусилля, аби відкрити красу світу: церковне право допомагає краще розуміти Бога словами, а малярство – євангелізує фарбами та образами.
На відкриття виставки до свого колеги прийшли колишні наставники – викладачі Львівської академії мистецтв. „Із-поміж сучасних ікнописців, твори Андрія Комарницького вирізняє дуже помітна жага постійного пошуку, нестандартний хід думок автора дозволяє на одні й ті самі творчі питання давати полярні відповіді”. – Говорить Роман Василик, віце-ректор ЛАМ. Сам автор вважає, що ікони писати набагато важче, ніж твори іншого стилю, адже якщо живопис – це вияв деталей, то ікона – узагальнення, в якій не може бути жодного зайвого мазка.
Такою ж важкою є і праця каноністів, адже на них зараз покладені фундаментальні дослідження, запрограмовані як мінімум на півстоліття наперед. На сьогодні в Україні є лише 7 докторів із канонічного права, 5 із яких працюють в УКУ. „За п’ять років нам вдалося створити колектив однодумців та віднайти формулу унаочнення наших досліджень – видавати результати наукових пошуків у періодичних виданнях, але так, аби зацікавлені могли формувати та поновлювати „складанку” із запропонованих джерел”, – говорить о. Михайло Димид.
Відтак, уперше з’явився журнал для українських каноністів „Міра”, якому вони можуть обговорювати широку проблематику церковного права. Також розпочато ґрунтовне опрацювання інформації про собори та синоди Київської Церкви, яку видаватимуть у серії „Канонічні джерела”.