УКУ
UKENGLISH
  • Абітурієнтам
  • Навчання
  • Наука
  • Духовність
  • Життя в спільноті
  • Про УКУ
    • Положення про організацію інклюзивного навчання осіб із особливими освітніми потребами у Закладі вищої освіти «Український католицький університет»
    • Супровід студентів із особливими освітніми потребами
  • Повернення на кампус
  • Covid-19
  • Студентам
  • Випускникам
  • ВИКЛАДАЧАМ ТА ПРАЦІВНИКАМ
  • медіа
  • Доброчинцям
  • Контакти
  • Головна
  • Новини
  • Софія Опацька: Як вибрати університет?
ПОВЕРНУТИСЬ
  • ПОДІЛИТИСЬ:

Софія Опацька: Як вибрати університет?

Вівторок, 2 Лютого, 2021

Софія Опацька, декан-засновниця Львівської бізнес-школи УКУ,

проректорка Українського католицького університету

 

Пропоную абітурієнтам та їхнім батькам, які стоять на порозі вибору закладу вищої освіти, подивитися глибше на те, в кого і з ким вони будуть вчитися.

У професійному плаванні, як показує практика, доріжки ближчі до середини відводять для найсильніших плавців. Так вони задають темп один одному, конкурують, а слабші спортсмени, що пливуть по краях, підтягуються до кращих. Як така практика працює при виборі університету?

Софія Опацька на тересі Центру Шептицького УКУ

Перш за все, молоді люди дивляться на умови, які створює виш для навчання. З початком пандемії актуальним стало й питання ефективної організації навчального процесу в онлайні. І далеко не всі впоралися з цим на відмінно, однак з впевненістю можемо сказати, що освіта уже ніколи не буде такою, як до COVID-19. Чи не найконсервативніша галузь, що понад 700 років не надто звертала увагу на зміни, зараз активно шукає і впроваджує нові підходи.

Однак я пропоную абітурієнтам та їхнім батькам, які стоять на порозі вибору закладу вищої освіти, подивитися трохи глибше, зокрема на те, в кого і з ким ви будете вчитися?

У кого ти навчаєшся? Хороший університет має серед викладачів яскравих особистостей, які є експертами у своїй галузі. На Заході студенти, обираючи магістерську програму, зазвичай ідуть до конкретного професора, викладача, у якого можна не тільки повчитися (здобути знання), а й почерпнути глибшої, так званої, «людської» мудрості.

З ким ти навчаєшся? Чим сильніша твоя група, тим більше ти тягнешся вгору. Якраз тут працює правило найшвидших плавців, які, пливучи по середніх доріжках, конкурують один з одним і задають темп. У студентській аудиторії так само: якщо серед твоїх однокурсників кожен другий має найкращі вступні бали по країні, ти будеш рости разом з ними.

Навчання — це не лише лекції, а велика екосистема. За статистикою, у США до топ-20 університетів вступають топ-1% найкращих випускників шкіл. І конкуренція там дуже жорстка. Чому люди так хочуть потрапити у цей топ-20 найсильніших університетів? Бо це твоя майбутня мережа. Сьогодні твої одногрупники — це твої друзі, завтра — колеги, з якими ти можеш співпрацювати, а через 10 років — це люди, які займають високі позиції, і з якими ти будеш працювати на рівні компаній, державних та громадських організацій тощо.

У юному віці про мережу ми не так часто замислюємося, однак це питання все актуальніше, особливо у світлі того, що наше професійне життя стає довшим: ми будемо по кілька разів змінювати професії, тож нам потрібні поруч люди, які будуть рости з нами.

Що ж повинен пропонувати сучасний університет?

— Можливість вчитися на міжфакультетських курсах/програмах, вивчати дисципліни на вибір. Наприклад, в Українському католицькому університеті в міжфакультетських групах можна навчатись на міждисциплінарній програмі «Світоглядне ядро» (Core Curriculum), та обираючи дисципліни вільного вибору з загальноуніверситетського меню. Така практика поширена у багатьох прогресивних університетах світу. Усе втілюється через підхід до навчального процесу: студенти усіх програм університету упродовж навчання проходять спільний набір дисциплін та формаційних заходів, котрі формують компетенції та світогляд. Так студенти знайомляться з людьми з інших факультетів, бачать їхній інший спосіб мислення і ростуть разом. Мета, щоб студенти, скажімо, чи комп’ютерних наук, чи богослов’я, по закінченню навчання, мали сформований набір компетенцій, універсальний для роботи у будь-якій сфері, а також світоглядний та ціннісний фундамент, які довершуватимуть профіль випускника саме цього університету.

— Індивідуальний підхід — це коли ти не просто 1 зі 150 людей на потоці, а тебе знають викладачі в обличчя, підтримують, стають менторами і тьюторами.

— Зв’язок теорії з практикою — обираючи університет обов’язково поцікавтеся, наскільки багато студенти працюють над реальними проєктами для індустрій, або як часто практики заходять у навчальну аудиторію, діляться знаннями (тут важливо щоб це не була презентація про компанію, а справжній досвід); наскільки виш слідкує за тенденціями ринку праці та адаптує програми до них. Навчання — це не лише лекції, а велика екосистема, тому так важливо те, з ким ти можеш поснідати, кого можеш зустріти і з ким поспілкуватись в трапезній чи кав’ярні і на кампусі.

— Водночас, студенти не мають бути відрізані від реального життя, середовища в якому живуть. Тому у світі, особливо серед університетів, які хочуть впливати на цей світ, набирає популярності так зване суспільно-орієнтоване навчання, коли університет зі своїми викладачами та студентами замислюється, як через волонтерство можна допомогти громаді, місту, країні. А тоді реалізовують проєкти цих змін.

Папа Франциск наголошує, що справжня освіта — «це не лише наповнення голови концептами, а навчання тому, як вживати три мови: розуму, серця і рук». І тільки той університет, в якому всі разом — викладачі, науковці, управлінці та студенти будуть використовувати весь сучасний арсенал методик та методологій для «розуму, серця і рук» — зможе створити справжні зміни для майбутнього своїх випускників, а отже і для таких бажаних суспільних змін.

Джерело: Погляди НВ

Mail

Дайджест подій та новин

Отримуй тижневий дайждест подій та новин УКУ у свою поштову скриньку

Вам буде цікаво

Четвер, 4 Березня, 2021
Онлайн-трансляція міжнародної наукової конференції «”Львівський собор” 1946 року: історичні обставини...
Середа, 3 Березня, 2021
Нововідкриті документи з архівів колишнього НКДБ дозволять об’єктивно глянути на...
Середа, 3 Березня, 2021
ClubHouse: у пошуках нової Агори (Орися Біла для «Збруч»)
Вівторок, 2 Березня, 2021
Екобогослов’я, сімейний бізнес, вебсловник фемінітивів: розповідаємо про 5 наукових проєктів...
Вівторок, 2 Березня, 2021
Жінки в Біблії: інтерв’ю з дослідницею Галиною Теслюк
ПІДТРИМАТИ УКУ СТАТИ СТУДЕНТОМ
Ми в соцмережах:
Меню
  • Абітурієнтам
  • Навчання
  • Наука
  • Духовність
  • Життя в спільноті
  • Про УКУ
    • Положення про організацію інклюзивного навчання осіб із особливими освітніми потребами у Закладі вищої освіти «Український католицький університет»
    • Супровід студентів із особливими освітніми потребами
Навчання
  • Факультети
  • Бакалаврат
  • Магістратура
  • Аспірантура
  • CMS УКУ
  • Сервіси ІТ
Про УКУ
  • Управління та адміністрація
  • Офіційна інформація
  • УКУ від А до Я
  • Вакансії
  • Контакти
УКУ

Секретаріат УКУ
Вул. Іл. Свєнціцького, 17
м. Львів, 79011

Секретаріат УКУ
Тел.: +38 (032) 240-99-40
Ел. пошта: [email protected]

Усі права застережено © 2021 Український Католицький Університет

Зроблено у Qubstudio