Студенти Українського католицького університету зможуть навчатися через Інтернет
Навчатися в Українському католицькому університеті незабаром стане легше – від осені навчальні матеріали предметів будуть розміщуватися в Інтернеті. Відтак, студенти УКУ в будь-який момент зможуть отримати необхідний «конспект лекцій», консультацію викладача, зможуть дізнатися вимоги для успішного одержання заліку чи іспиту, ймовірним є навіть складання іспитів on-line – повідомили Західну інформаційну корпорацію у відділі інформації та зовнішніх зв’язків Українського католицького університет.
Торік декілька курсів уже було розміщено у всесвітній павутині. Зокрема предмети, для викладу яких необхідний візуальний матеріал, – богослов’я ікони та сакральна архітектура християнського Cходу. За словами віце-ректора з навчальної роботи УКУ Тараса Добка, нововведення не є дистанційним навчанням, а радше допоміжним засобом для викладачів та студентів, покликаним оптимізувати навчальний процес, ефективніше використовувати час і студентам, і викладачам. Передовсім Інтернет-навчання стосуватиметься тих предметів, обсяг роздаткового матеріалу яких є дуже великий. Відповідно значними є і затрати на видрук цього матеріалу.
«Аналогів системи управління курсами з такими можливостями, яка б діяла в якомусь університеті в Україні, немає, – стверджує керівник відділу інформаційних технологій Українського католицького університету Ростислав Хомик. – Ми знайшли безкоштовний аналог платної системи управління курсами, українізували його та синхронізували із загальною базою даних УКУ. У цьому нам дуже допоміг волонтер Корпусу миру Кевін Лінгефельт, який півроку підлаштовував систему під особливості наших серверів. Ця система дозволяє створити новий навчальний курс, розмістивши у ній навчальну програму, поділену на теми чи лекції. До кожної лекції можна додати аудіовізуальний матеріал. Також можна додати різні практичні завдання, щоб студенти їх виконували. Наприклад – є на сайті посилання на статтю, на яку потрібно написати рецензію, або тести, на які треба дати відповіді. Водночас викладач має змогу одразу в системі ставити оцінки студентам, а ті – їх переглянути. Щоправда лише свої».
Система спрацьовуватиме бездоганно, якщо студенти з тих чи інших причин не могли бути присутніми в аудиторії, прагнуть займатися самоосвітою або вчитися одночасно на кількох факультативах. Студенти можуть анонімно оцінити якість, важливість та потрібність навчального курсу, який їм викладається, запропонувати ідеї, що і як можна поліпшити. Попри всі позитиви нововведення, є і недоліки – адже «сухі» тексти в Інтернеті не замінять класичної лекції, на якій викладач, надаючи інформацію, пояснює різноманітні моменти, наводить приклади, ділиться досвідом. Окрім того, студенти не можуть працювати командою над вирішенням одного завдання.
Інтернет-допомогу викладачам і студентам з часом планують впровадити до всіх предметів, що викладатимуться в УКУ. «Підписуючи контракт з новими викладачами ми будемо обумовлювати, щоби з часом, скажімо через семестр, вони були готові запроваджувати свої курси в систему on-line», – зауважив віце-ректор УКУ Тарас Добко.