“Студенти є первинними викладачами один для одного”: про підсумки тижня соціальних проектів
У рамках інтеграційної сесії для студентів-першокурсників провели тиждень соціальних проектів. Протягом тижня студенти мали сформувати робочу групу, вибрати одну із громадських організацій міста, дослідити недоліки в її роботі та представити проект, як можна було б оптимізувати робочий процес. Тиждень завершився студентським хакатоном, на якому робочі групи представляли свої проекти, а журі відзначило найкращих.
Керівник відділу студентського життя, магістр колеґіуму отець Юрій Козловський розповів, що хоч інтеграційні сесії проводяться для студентів УКУ вже третій рік поспіль, проте у такому форматі тижня соціальних проектів – вперше, адже “першокурсникам бакалаврських програм, яким по 17-18 років, протягом першого року навчання, потрібен справді насичений і цікавий процес ознайомлення із університетом».
Він також розповів, що, за опитуваннями, серед усіх католицьких університетів, протягом навчання на студентів найбільше впливає саме середовище: «Місяць тому я брав участь у представленні дослідження статистики всіх католицьких університетів світу. Було опитано понад 300 тисяч студентів зі всіх континентів. Понад 90% опитаних засвідчили, що під час навчання на них найбільше вплинули саме інші студенти, а не власне університет, чи викладачі. Тому ми розуміємо, що студенти є первинними викладачами один для одного, і тому важливо їх формувати та інтегрувати у спільноту Університету»
Організатор тижня соціальних проектів Світлана Дверій, розповіла про специфіку інтеграційної сесії.
«До спільної роботи ми залучили 22 організації і понад 200 студентів. Ми розподілили їх за трьома напрямками: екоорганізації, об’єднання, що працюють із людьми з інвалідністю, та ті, що займаються роботою із людьми у складних життєвих обставинах. Щоби студенти розуміли специфіку роботи, ми зорганізували для них декілька тренінгів: з публічних виступів, пітчингу, роботи над проектами та ідеями. Хакатон став логічним завершенням тижневої роботи, на якому студенти намагалися покращити робочі процеси у громадських організаціях», – розповіла Світлана Дверій.
За її словами, одна із ідей інтеграційної сесії, виробити тяглість проектів.
«У вересні до нас прийдуть нові першокурсники, і ми хочемо показати, над чим працювали студенти півроку тому і як розвинулися їх проекти. Можна було б інтегрувати студентів простіше – зокрема організувати святковий вечір, проте важливіше було показати, що можна втілити щось корисне для суспільства та познайомити їх з громадським сектором. Коли я вчилася, мені дуже бракувало таких подій. Нас відправляли на формальні практики у державні інституції, де студентів далебі не завжди були раді бачити, натомість зараз у першокурсників набагато більше можливостей», – сказала організаторка.
Андрій Рубцов, студент 4-го курсу програми «Соціальна педагогіка» на хакатоні був у складі журі. Він розповів про критерії оцінювання проектів та їх важливість.
«Журі буде оцінювати актуальність, новизну, обґрунтованість проекту, можливість його реалізації, та те, як його представили. Важливо оцінювати роботу, оскільки це додатково мотивує студентів та створює конкуренцію. Коли я був на першому курсі, то у рамках інтеграційної сесії ми просто знайомилися із відділами університету, натомість зараз для першокурсників створюють такі активності, які їм дозволяють усвідомити, що вони можуть зреалізовувати їх ідеї просто зараз», – розповів Андрій.
Першокурсниця Марта Гайдучок із програми «Історія» розповіла, що тиждень соціальних проектів став для неї нагодою побачити плоди власної роботи та можливістю познайомитися із життям поза Університетом.
«Мені хочеться почерпнути якомога більше. Від старших курсів я чула, що хакатони – цікава ініціатива, де можна дізнатися для себе багато нового. І насправді мені сподобалося, що потрібно кудись їхати, працювати командою. Це не завжди просто, проте дуже надихає. Ми мали проект у притулку для бездомних собак у Брюховичах. У такому місці я була вперше. Наша робоча група фіксувала і аналізувала проблеми, які у організації були з приміщенням, вол’єрами, електрикою та через недостачу персоналу. Проте вирішити їх всі було не так просто, як могло б здатися на перший погляд. Тому ми хочемо залучити до співпраці волонтерів, оскільки їх там найбільше бракує – за трьомастами собаками доглядає лише 3 людини», – сказала Марта.
Зоряна Найда студентка другого курсу програми «Психологія» і ментор однієї із студентських груп. Для неї було важливо насамперед змотивувати команду та зібрати із поодиноких думок одну концепцію, і врешті-решт проект їх команди переміг.
«Мені як майбутньому психологу важливо було зрозуміти, як можна змотивувати команду для роботи та налагодити процес комунікації. Оскільки інтеграційна сесія – це перший досвід комунікації між людьми з різних факультетів, це було не просто. Наша команда повинна була придумати проект для дуже громадської організації ZERO WASTE LVIV, і працювати з ними над реальним проектом, який може бути втіленим, було дуже цікаво. Ще рік тому я не могла б повірити, що на першому курсі у мене буде така можливість. Тому інтеграційна сесія для мене це нагода для нових знайомств та нового досвіду», – розповіла Зоряна.
Інтеграційна сесія є продовженням та часткою орієнтаційної сесії у вересні, яка також має на меті об’єднати студентську спільноту. Така практика є загальновживаною у провідних вишах світу.
Текст: Роман Тищенко
Фото з представлення проектів: Лесик Урбан