УКУ повертається на кампус. Що треба знати?
Карантин триває. COVID-19, на жаль, все ще є частиною нашого життя. Львів перебуває у помаранчевій зоні епідемічної небезпеки. Але наш Університет робить спробу повернутися на кампус. Уже з наступного понеділка розпочнеться навчання офлайн для студентів 3-4 курсів. Є чимало побоювань, як нам вдасться адаптуватися до умов адаптивного карантину і мінімізувати можливість поширення захворювання на території УКУ. З одного боку, цьому служать затверджені протоколи з інформацією щодо заходів протиепідемічної безпеки в УКУ. Їх належне дотримання студентами, викладачами і працівниками Університету є необхідною передумовою для безпечного навчання, проживання і праці на кампусі. Але не достатньою. Будь-які протоколи будуть безсилими, якщо бракуватиме особистої відповідальності кожного члена нашої спільноти і готовності послужити іншим й захистити їхнє здоров’я шляхом уважного ставлення до епідемічних загроз як на кампусі, так і поза ним.
Отож, напередодні нового навчального року ділимося переліком головних нововведень, щоб зробити перебування в спільноті УКУ в умовах адаптивного карантину більш безпечним.
1. Університет затвердив внутрішні організаційні протоколи щодо заходів, спрямованих на запобігання поширення гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, що були розроблені на основі рекомендацій міжнародних організацій щодо запуску освітнього процесу. Протоколи враховують загальні рекомендації Всесвітньої організації охорони здоров’я та Міністерства охорони здоров’я України.
2. Університет прагне забезпечити кожній людині зі спільноти вибір формату праці. Студент, викладач, адміністративний працівник матимуть можливість працювати чи навчатися з дому, або за можливих умов, перебувати в університетському містечку. Присутність викладачів, студентів та працівників на території університету можлива лише за умов дотримання правил фізичної та соціальної дистанції, використання засобів особистого захисту та дотримання затверджених протоколів:
– Протокол щодо організації робочого процесу в офісах;
– Пам’ятка для працівників. Основні поради щодо поведінки на робочих місцях;
– Пам’ятка для керівників. Щодо організації робочого процесу у відділах.
3. Аудиторії обладнані можливістю для синхронного онлайн-зв’язку, а також можливістю відеозапису занять. Таким чином кожен студент матиме можливість вибору бути в аудиторії фізично та брати участь у занятті, дивитись заняття онлайн і за можливості брати участь, або переглянути заняття і здати завдання у визначені терміни. Детальніше про проведення протиепідемічних заходів під час організації освітнього процесу йдеться в протоколі. Також важливо знати про поетапний вихід із карантину бібліотеки.
4. Університет запроваджує систему проведення щоденних опитувань працівників та студентів про стан їхнього здоров’я та наявність симптомів захворювання COVID-19, з подальшим аналізом отриманої інформації та відповідним реагуванням медичними працівниками. Студенти та працівники, які матимуть погане самопочуття, підвищену температуру чи інші ознаки респіраторних захворювань, не допускатимуться до проходження навчання в аудиторіях, натомість повинні будуть самоізолюватися, звернутися до лікаря та організувати освітній процес дистанційно — долучатися до синхронного чи асинхронного навчання у форматі онлайн. Детальніше про проведення заходів у разі виявлення підозри та підтвердження на захворювання COVID-19 серед працівників або студентів читайте у протоколі.
5. У всіх будівлях університету влаштовано системи температурного скринінгу відвідувачів. Доступ до території та будівель університету для зовнішніх відвідувачів тимчасово буде обмежено. Зустрічі з відвідувачами будуть відбуватись у визначених місцях загального користування та згідно із затвердженими рекомендаціями МОЗ. Детальніше про доступ до університетських містечок та будівель ідеться в протоколі.
6. Інструкції з запобігання поширенню вірусу та правила перебування будуть розміщені в усіх аудиторіях, офісах та приміщеннях загального користування (правила дотримання фізичної та соціальної дистанції, інструкції з виявлення симптомів та ознак захворювання, правила миття рук, тощо).
7. У навчальних приміщеннях та офісах встановлено обмеження щодо одночасного перебування осіб згідно з вимогами щодо забезпечення фізичної дистанції щонайменше 1,5-2 м. Регулярно має здійснюватися провітрювання приміщення природним шляхом, а також проведення дезінфекції приміщень працівниками господарського відділу університету.
8. Використання засобів індивідуального захисту (масок) у всіх приміщеннях загального користування (аудиторіях, вестибюлях, сходових клітках, ліфтах, переговорних кімнатах, кухнях, санвузлах тощо) на території університетського містечка буде обов’язковим. Робочі місця, що передбачають постійний та безпосередній контакт з іншими працівниками і зовнішніми відвідувачами (зона викладача, зона рецепції, зона кафе тощо) обладнані прозорими захисними щитами.
9. Перед входом у будівлі університету та в місцях великого скупчення людей встановлені антисептичні засоби для регулярної дезінфекції рук. Усі санвузли, кухні, господарські приміщення забезпечені дозаторами рідкого мила та паперовими рушниками.
10. На території кампусів встановлено кілька шатер для можливості проведення окремих занять на свіжому повітрі. Щодо спортивних занять – умови організації роботи спортивного залу та спортивного майданчика вказані в відповідних протоколах.
11. Пішохідні потоки по території та будівлях університету будуть організованими. Входи та виходи в будівлі будуть розосереджені, активніше будуть використовуватись евакуаційні сходові клітки та запасні виходи (запровадження практики піднімання вгору центральною сходовою кліткою, вниз – евакуаційними сходами). У ліфтах дозволено перебувати не більше ніж 1 особі.
12. Зміниться формат роботи трапезних (їдалень). У трапезних зможе перебувати обмежена кількість людей відповідно до норм збереження фізичної дистанції. Для уникнення утворення черг в закладах харчування буде запроваджена можливість придбання комплексних обідів «на виніс». Більше про проведення протиепідемічних заходів під час організації роботи закладів харчування читайте у протоколі.
13. Поселення в колегіумі (гуртожитку) відбуватиметься по 2 особи в кімнаті. Частина кімнат (ізоляторів) відведена для самоізоляції, у випадку виявлення підозри на захворювання COVID-19. Більше про організацію роботи Колегіумів (гуртожитків) ідеться у протоколі.
Стежити за оновленнями інформації радимо також у розділах Повернення на кампус та COVID-19 на сайті УКУ.
Фото з архівів