УКУ
UKENGLISH
  • Абітурієнтам
  • Навчання
  • Наука
  • Духовність
  • Життя в спільноті
  • Про УКУ
    • Положення про організацію інклюзивного навчання осіб із особливими освітніми потребами у Закладі вищої освіти «Український католицький університет»
    • Супровід студентів із особливими освітніми потребами
  • Повернення на кампус
  • Covid-19
  • Студентам
  • Випускникам
  • ВИКЛАДАЧАМ ТА ПРАЦІВНИКАМ
  • медіа
  • Доброчинцям
  • Контакти
  • Головна
  • Новини
  • УКУ запустив власний репозитарій
ПОВЕРНУТИСЬ
  • ПОДІЛИТИСЬ:

УКУ запустив власний репозитарій

Четвер, 28 Травня, 2015

Аліна Синицька, керівник проектів та програм, координатор інституційного депозитарію ErUCU, презентувала електронний репозитарій (ErUCU) Українського католицького університету. Місце накопичення, систематизації, зберігання та збереження в електронному вигляді наукових напрацювань викладачів, студентів та працівників УКУ.

alina

Як зазначено на сайті, електронний архів Українського католицького університету — включає в себе публікації (та ін. матеріали) викладачів, співробітників, аспірантів та студентів УКУ наукового, освітнього та навчально-методичного характеру. Серед них — статті з наукових журналів, матеріали конференцій, монографії, навчальні посібники, студентські роботи, дисертації та автореферати, презентації, звіти та ін.

На презентації Аліна Синицька зазначила, що призначення інституційного архіву – сприяти розвитку гуманітарних та філософсько-богословських, суміжних наук шляхом створення, накопичення, систематизації, зберігання та збереження в електронному вигляді, а також надання через Інтернет відкритого доступу до інтелектуальних продуктів університетської спільноти українському та світовому науково-освітньому товариству. А, відповідно, основною метою ErUCU є підвищення впливу досліджень Університету шляхом їх поширення в мережі Інтернет у відкритому доступі.

Репозитарій — це місце для безпечного збереження та розміщення наукових статей, він гарантує незмінність електронної адреси публікації. Аліна Синицька наголосила, що успішний репозитарій — це колективна праця цілого університету, усіх його відділів та наукових підрозділів. При цьому кожен автор самостійно вносить свої матеріали в архів.

Репозитарій УКУ — це 15 фондів, які відображають структуру університету і в яких можна розоміщуати свої матеріали. Це можуть бути наукові статті, презентації, виступи на конференціях, підручники та інша навчально-метологічна література. Репозитарій підтримує практично всі формати, для текстових матеріалів важливо, щоб вони були проіндексовані пошуковими системами, тому варто зберігати їх в форматі PDF. Вміст архіву на сьогодні — 100 публікацій, це пілотне наповнення, яке було здійснено координатором.

Основні мови репозитарію УКУ — українська та англійська. Хронологія виходу публікації значення не має. Викладачі та аспіранти можуть розміщувати статті написані до вступу чи влаштування на роботу в УКУ.

Відкриття депозитарію говорить про підтримку установою Руху відкритого доступу. За словами доповідача, потрібно правильно розуміти саму ідею Відкритого доступу. Відкритий доступ — це вільний доступ до наукової літератури усіх охочих, без усяких бар’єрів, але з обов’язковим збереженням авторських прав дослідника, який самостійно розміщує в репозитарії свою статтю/результати дослідження («зелений» шлях відкритого доступу) чи публікує статтю в журналі відкритого доступу («золотий» шлях відкритого доступу).

В Україні є 79 установ, які підтримують репозитарії та надають доступ до наукових публікацій. Аліна Синицька зазначила, що Відкритий доступ — це не самвидав, це не другосортна література, це справді хороші наукові видання, але зі спрощеним доступом. За її словами, досвід підтверджує, що відкритість наукових досліджень покращує їхню якість; публікація у відкритому доступі підвищує її цитованість, а як наслідок — зростання іміджу науковця та інституції в якій він працює, тому не потрібно боятися відкритих джерел розміщення наукових публікацій.

За її словами, в наукометричній базі Scopus обсяг статей з журналів відкритого доступу та «гібридних» журналів сягає 16-17 % від загальної кількості (станом на 2011 р.). Тому аргумент про не надто високу якість журналів (і публікацій) відкритого доступу не має підстав. Журнали Відкритого доступу — це, безумовно, електронні журнали, ніхто не друкує і безкоштовно не розповсюджує друковані видання. Але такий підхід гарантує ширше розповсюдження, практично — на усю планету. Як наслідок — підвищується видимість видання, зростає його впливовість, з’являються нові автори і рецензенти.

Аліна Синицька розповідає, що уряди і дослідницькі фонди багатьох країн підтримують ідею Відкритого доступу. Великі фундації, які дають кошти на дослідження, вимагають, щоб науковці публікували результати свого дослідження в журналах відкритого доступу або розміщували їх в репозитаріях, це саме стосується даних досліджень. Зазвичай, період ембарго до статей може бути не довше, ніж шість місяців (для соціо-гуманітарних наук – до одного року). Схожу політику провадить і Європейська комісія, яка у своїй програмі «Горизонт 2020» зазначила, що прагне досягнути цілком конкретної мети – щоб у 2016 році 60% публікацій були у Відкритому доступі.

Mail

Дайджест подій та новин

Отримуй тижневий дайждест подій та новин УКУ у свою поштову скриньку

Вам буде цікаво

Субота, 23 Січня, 2021
Розмаїтість – наше багатство. Кілька обнадійливих слів до Дня Соборності
П'ятниця, 22 Січня, 2021
Тарас Добко: «Університети можуть допомогти молоді, яка шукає свої дуже...
Четвер, 21 Січня, 2021
Борис Ґудзяк: «Людські стосунки — найбільше мистецтво»
Середа, 20 Січня, 2021
«Матеріальну допомогу на Схід можна передати поштою, але нею не...
Неділя, 17 Січня, 2021
Шептицький очима студентів
ПІДТРИМАТИ УКУ СТАТИ СТУДЕНТОМ
Ми в соцмережах:
Меню
  • Абітурієнтам
  • Навчання
  • Наука
  • Духовність
  • Життя в спільноті
  • Про УКУ
    • Положення про організацію інклюзивного навчання осіб із особливими освітніми потребами у Закладі вищої освіти «Український католицький університет»
    • Супровід студентів із особливими освітніми потребами
Навчання
  • Факультети
  • Бакалаврат
  • Магістратура
  • Аспірантура
  • CMS УКУ
  • Сервіси ІТ
Про УКУ
  • Управління та адміністрація
  • Офіційна інформація
  • УКУ від А до Я
  • Вакансії
  • Контакти
УКУ

Секретаріат УКУ
Вул. Іл. Свєнціцького, 17
м. Львів, 79011

Секретаріат УКУ
Тел.: +38 (032) 240-99-40
Ел. пошта: [email protected]

Усі права застережено © 2021 Український Католицький Університет

Зроблено у Qubstudio