Іконописна школа «Радруж» відкрила першу виставку ікон
У час неспокою іконописці зі школи «Радруж» пропонують заглибитись у світ ікони. В образах і житті святих жінок, від Богородиці до праведниць двадцятого століття, майстри радять віднаходити зразок витривалості, безстрашності та мужності.
Незламна сила може бути присутня у слабкому тілі – таку парадоксальність християнства прагнули засвідчити організатори виставки «Жіночі лики святості», яка відкрилася в галереї сучасного сакрального мистецтва «Iconart». Тендітна сила, яка стає могутньою, якщо поєднується з вірою та любов до Бога – саме це захопило майстрів іконопису у святих жінках.
– В наш непростий час, – розповідає Соломія Тимо, керівник іконописної школи «Радруж», – мужність потрібно мати всім: солдатам, які воюють на Сході, матерям, які відпускають синів на війну, дружинам, які виховують дітей в таких умовах, людям, які мають сміливість проповідувати ідеали любові тим, хто є вороже налаштованим до них. І сили для цього можемо брати в Христа. Щоб в цьому переконатися варто перечитати життя мучениць. Ці жінки не боялися бути іншими, не боялися власним життям змінювати довколишній світ. І досі їх світло сяє, хоча вже минули століття.
Святі жінки є реальними історичними особами. Деякі, щоправда, жили так давно, що до нашого часу дійшли лише крихти свідчень про їх життя та мучеництво. До прикладу, передання про життя святої Тетяни, ікона якої також представлена на виставці, розповідає про те, як на арену до ранньохристиянської мучениці випустили голодних левів, а ті, хоча і були голодними, почали лизати їй ноги. Подібна історія трапилася в таборах радянського союзу. Наглядачі хотіли познущатися над монахинями і натравили на них псів з надією, що ті їх покусають, але пси почали до них ластитись.
– Часом передання про мучеництво святих здаються нам мало подібними до реальності, – каже Соломія Тимо, – але насправді ці чуда продовжують діятися і в наш час.
«Жіночі лики святості» – перша виставка майстерні «Радруж», яка діє при Українському католицькому університеті. На виставці представлено дванадцять ікон святих жінок та ікона Богородиці. Всі роботи виконані з використанням техніки яєчної темпери, яку використовували майстри західноукраїнської ікони XIV-XVI століття. Головна ікона Божої матері виконана, як наслідування древньої ікони з міста Камінь-Каширський, Волинської області. Таким чином середньовічна техніка та стилістика отримала нове звучання в іконах сучасних майстрів.
Виставка триватиме до 27 липня в галереї сучасного сакрального мистецтва «Iconart».
Надія Калачова