УКУ
UKENGLISH
  • Абітурієнтам
  • Навчання
  • Наука
  • Духовність
  • Життя в спільноті
    • Крокуємо до перемоги
  • Про УКУ
    • Положення про організацію інклюзивного навчання осіб із особливими освітніми потребами у Закладі вищої освіти «Український католицький університет»
    • Супровід студентів із особливими освітніми потребами
  • Covid-19
  • Студентам
  • Випускникам
  • ВИКЛАДАЧАМ ТА ПРАЦІВНИКАМ
  • медіа
  • Доброчинцям
  • Вакансії
  • Контакти
  • Головна
  • Новини
  • Як побудувати ефективну модель гібридного кампусу? – результати…
ПОВЕРНУТИСЬ
  • ПОДІЛИТИСЬ:

Як побудувати ефективну модель гібридного кампусу? – результати опитування 

П'ятниця, 19 Листопада, 2021

Як змінився Український католицький університет за час пандемії? Як цифрові інструменти можуть допомогти спільноті у комунікації? Як перейти до ефективної моделі «гібридного кампусу»? – В УКУ відбулося опитування викладачів та працівників, де вони розповіли про свій досвід поєднання праці наживо та в дистанційному форматі. Розповідаємо про результати. 

Будь-яка складна система – це про спілкування, взаємодію і комунікацію. А тим більше університет. Гібридний кампус – це про те, як цифрові інструменти можуть забезпечити сучасний рівень комунікації в спільноті, допомогти підвищити якість та ефективність взаємодії і спілкування.

У липні-вересні 2021 року ректорат УКУ за підтримки «Соціологічної лабораторії» університету провів опитування працівників академічних та адміністративних підрозділів про їхній досвід поєднання праці наживо та в дистанційному форматі в контексті намірів університету випробувати модель «гібридного кампусу».

Опитування було спрямоване на те:

  • щоб переосмислити досвід роботи гібридного кампусу з врахуванням особливостей роботи того чи того підрозділу;
  • зорієнтуватися, що у ньому було цінним і що варто зберегти;
  • зрозуміти, що потрібно зробити для покращення тієї частини нашої роботи, яку можна здійснювати у віддаленому режимі, а також усвідомити, до яких змін готова  спільнота УКУ.

«Ми провели опитування серед працівників УКУ для того, щоб зрозуміти як адмініструвати нашу доволі складну університетську систему, яка працює у вимірах спілкування, взаємодії та комунікації. Особливо це важливо, коли ми плануємо зробити цю складну систему “гібридним кампусом”. Тому ми хочемо знати, які інструменти і політики дозволяють покращити нашу комунікацію зі студентами та одне між одним», – зазначив декан Факультету прикладних наук УКУ Ярослав Притула, який курував проєкт.

Академічні підрозділи

Загалом було зібрано і опрацьовано 96 анкет. Відсоток отриманих відповідей від загальної кількості викладачів УКУ (за основним місцем праці, сумісники та погодинники) склав 28,7%. Питання анкети стосувалися з’ясування потреб викладачів в умовах карантину, осмислення досвіду та успіхів викладання в умовах дистанційної/гібридної форми організації навчального процесу та рефлексії, як працювати в цьому навчальному році.

Основні спостереження:

  • Викладачі знайшли зручний для себе «modus operandi» (метод роботи) щодо інтеграції онлайн-формату та цифрових інструментів для здійснення освітнього процесу на своїх навчальних курсах.
  • Викладачі високо цінують сервісну підтримку від Центру навчальних та інноваційних технологій при переході навчання в онлайн.
  • Точкою болю для викладачів є відповідне технічне обладнання аудиторій та надання сервісів для обслуговування цього обладнання для проведення занять.
  • Особливою складністю для викладачів є поєднання синхронного навчання наживо і онлайн (гібридний формат). 

Висновки:

  • Дизайн аудиторії має значення. Варто зробити опис категорій аудиторії УКУ із зазначенням, що вони дозволяють робити викладачеві, і забезпечити можливість замовляти аудиторії під специфіку свого курсу. Окремі аудиторії варто технічно дообладнати і посилити під «цільове замовлення».
  • Варто попрацювати над зручним балансом між навчанням наживо і онлайн – як з точки зору викладача, так і з точки зору студента. Перейти від поодиноких практик до вироблення правил/внутрішньої культури. Зокрема, щоб мати більше часу творити «нове».
  • Варто внести зміни у форму оцінювання викладання з більшим наголосом на питання щодо успішного використання цифрових інструментів у викладанні й навчанні. 
  • Важливо вирішити окремі технічні проблеми (напр. зі звуком) шляхом покращення технічного обладнання аудиторій. 
  • Варто подумати, де можна сформувати додаткові сервісні команди, які створюють і надають послуги для викладачів. 
  • Доцільно провести антропологічне дослідження щодо того, як проходить день студента в нових умовах, і використати знахідки для кращої організації взаємодії зі студентами в освітньому процесі. 

Адміністративні підрозділи

Загалом було зібрано й опрацьовано 235 анкет. Відсоток отриманих відповідей від загальної кількості адміністративних працівників УКУ склав 54%. Питання анкети стосувалися з’ясування умови праці офісу в дистанційному/гібридному форматі, можливостей перевести окремі сервіси та продукти діяльності підрозділів в дистанційний формат без втрати якості і продуктивності.

Основні спостереження:

  • Працівники потребують більшої підтримки з використанням цифрових технологій.
  • Працівники готові до гнучкого графіку праці і поєднання живого й дистанційного форматів.
  • Працівники цінують психологічну підтримку і потребують її.
  • На жаль, не було забагато пропозицій, які послуги та продукти люди готові перевести в цифровий формат і надавати не тільки наживо, а й дистанційно (одна з ключових ознак гібридного кампусу). 

Висновки:

  • Одним із найбільших запитів було впровадження електронного документообігу.
  • Працівники готові до проведення експерименту з частковою роботою з дому з моніторингом продуктивності. 
  • Доцільно спростити навігацію Порталом УКУ і оновити його, виходячи з потреб спільноти. А також допомогти працівникам здобути навички роботи з Порталом УКУ для отримання потрібних сервісів. 
  • Є потреба у створенні веб-сторінки з офіційною інформацією про УКУ, звідки працівники могли би швидко брати дані для підготовки презентацій, написання грантів тощо.
  • Є запит на створення єдиного вікна входу працівника для навігації ресурсів УКУ. 

«Довідавшись потреби працівників, ми побачили, що з переходом на гібридний кампус можна певні процеси спростити, а від деяких взагалі відмовитися. Зокрема викладачі в онлайн-навчанні бачать більше перспектив, до прикладу – можливість охоплення більшої аудиторії. З цього можуть народжуватися нові ідеї, продукти, які будуть корисні, як для навчальної програми, так і для університету загалом. Серед прохань неакадемічних працівників ми побачили більшу потребу не лише у підтримці з цифровими технологіями, а й психологічній. Попри те у нас все ще залишається багато відкритих питань, відповіді на які ми продовжуватимемо шукати. Єдине знаємо напевне, що всі заходи, події, які формують нас як спільноту, ми хочемо залишити наживо. Між тим, політики щодо навчання та роботи онлайн все одно потрібно мати випрацювані. Також маємо вчитися одні в одних хороших прикладів, які вдало працюють в нас в університеті під час роботи у дистанційному форматі », – прокоментував Ярослав Притула.

Так проведене опитування дало багато підстав для роздумів і дозволило зробити кілька важливих управлінських висновків щодо використання цифрових технологій для покращення досвіду і результативності праці в УКУ. Ці дані й висновки будуть використані як при обговоренні стратегічного бачення руху університету в напрямку цифровізації, так і для здійснення практичних кроків у цьому академічному році.

Mail

Дайджест подій та новин

Отримуй тижневий дайждест подій та новин УКУ у свою поштову скриньку

Вам буде цікаво

Понеділок, 16 Травня, 2022
«Митрополит Андрей Шептицький і нацистський режим» – нова книга про...
Понеділок, 16 Травня, 2022
«Українці ожили Біблію для світу – Давид протистоїть Голіафу», –...
Неділя, 15 Травня, 2022
«Захисники Маріуполя вчать нас залишатися людьми навіть за найгірших обставин»,...
Неділя, 15 Травня, 2022
«Студенти – це потужна енергія», – ректор розповів на Espreso.tv,...
Неділя, 15 Травня, 2022
Жертводавці з Канади підтримали стипендіями студентів УКУ, які прагнуть бути...
ПІДТРИМАТИ УКУ СТАТИ СТУДЕНТОМ
Ми в соцмережах:
Меню
  • Абітурієнтам
  • Навчання
  • Наука
  • Духовність
  • Життя в спільноті
    • Крокуємо до перемоги
  • Про УКУ
    • Положення про організацію інклюзивного навчання осіб із особливими освітніми потребами у Закладі вищої освіти «Український католицький університет»
    • Супровід студентів із особливими освітніми потребами
Навчання
  • Факультети
  • Бакалаврат
  • Магістратура
  • Аспірантура
  • CMS УКУ
  • Сервіси ІТ
Про УКУ
  • Управління та адміністрація
  • Офіційна інформація
  • УКУ від А до Я
  • Вакансії
  • Контакти
УКУ

Офіс ректора УКУ
Тел:
+38 (067) 240-99-44

Секретаріат УКУ
Вул. Іл. Свєнціцького, 17
м. Львів, 79011

Секретаріат УКУ
Тел.: +38 (032) 240-99-40
Ел. пошта: [email protected]

Усі права застережено © 2022 Український Католицький Університет

Зроблено у Qubstudio