УКУ
UKENGLISH
  • Абітурієнтам
  • Навчання
  • Наука
  • Духовність
  • Життя в спільноті
  • Про УКУ
    • Положення про організацію інклюзивного навчання осіб із особливими освітніми потребами у Закладі вищої освіти «Український католицький університет»
    • Супровід студентів із особливими освітніми потребами
  • Повернення на кампус
  • Covid-19
  • Студентам
  • Випускникам
  • ВИКЛАДАЧАМ ТА ПРАЦІВНИКАМ
  • медіа
  • Доброчинцям
  • Контакти
  • Головна
  • Новини
  • Як пройшла «Інтелектуальна майстерня» суспільно-орієнтованого…
ПОВЕРНУТИСЬ
  • ПОДІЛИТИСЬ:

Як пройшла «Інтелектуальна майстерня» суспільно-орієнтованого навчання в УКУ

Вівторок, 24 Грудня, 2019

19 грудня викладачі та студенти УКУ вдруге зустрілися у Великій аудиторії Центру Шептицького. Цього разу — уже не знайомитися з концепцією суспільно-орієнтованого навчання, а брейнштормити та генерувати ідеї проектів, які можна впровадити в навчальні плани різних програм. Брейншторм та обговорення відбувалися в міні-групах, у форматі «динамічних мереж». Про те, що накреативили сім команд — розповідаємо в тексті.

Із короткою презентацією суспільно-орієнтованого навчання зустріч розпочала керівниця програми «ІТ та бізнес-аналітика», координаторка робочої групи по впровадженню Service Learning Юлія Клебан:


«Освітню модель, яка поєднує академічне навчання та досвід надання послуг громаді, на заході називають community service learning, community based learning чи service learning. Українською ми перекладаємо це як суспільно-орієнтоване навчання, проте закладаємо ідентичний зміст: цей освітній підхід спрямований на формування академічних знань, практичних навичок та відповідальності шляхом вирішення проблем у громаді і спільно з громадою».
Робоча група проекту зауважує, що, у їхньому розумінні, громада — це широке поняття, яке може позначати й ОТГ, і групу людей, об’єднаних за інтересами, і зареєстровану громадську організацію, яка є активною та представляє інтереси громади. 
За словами Юлії Клебан, суспільно-орієнтоване навчання перебуває в золотій середині між здобуванням академічної складової та практичних навичок, адже однією з головних вимог є реалізація проектів у відповідь на потреби громади і, що важливо — у співпраці з нею. «Як для викладача, так і для студента ця освітня модель створює поле для спільного креативу, творення та відповідальності. Водночас, передбачена наприкінці рефлексія може не лише стати джерелом мотивації та роботи над помилками, а і шляхом до того, щоби work smart not hard», — підсумувала Юлія Клебан.

На початку практичної частини зустрічі, керівниця програми «Соціальна робота» УКУ та модераторка зустрічі Юлія Кокоячук розповіла про напрямки, у яких рухається робоча група із впровадження суспільно-орієнтованого навчання в УКУ, а також пояснила, за якими принципами працює інтелектуальна майстерня за моделлю «динамічних мереж».

Робота в майстерні ділиться на чотири етапи. Перший і останній із них учасники проводять у власній команді, а другий і третій — у змішаних групах. Кожну команду формують викладачі та студенти окремих освітніх програм чи курсів. Протягом майстерні учасники сімох груп могли не лише згенерувати ідеї в дружньому колі зацікавлених осіб, а і презентувати її, обговорити, вислухати запитання чи поради серед представників інших груп.

У рефлексії після майстерні учасниці та учасники ділилися враженнями. Для когось час, проведений у форматі «динамічних мереж» став нагодою переосмислити дійсний проект та подумати про засоби його покращення. Інші зауважили, що цей час став для них корисним, адже показав різноманіття курсів, які викладають в УКУ.

Викладач факультету Суспільних наук та керівник академічного відділу УКУ Дмитро Шеренговський зазначив, що різні люди по-різному створюють ідеї. Зокрема, його досвід у майстерні свідчив про те, що, почувши та розпочавши розробку якоїсь ідеї, згодом їхня група часто «наштовхувалася» на погляд ззовні, який вносив навіть дрібну деталь, унаслідок якої руйнувалася вся конструкція.

Утім, група за участі Дмитра, за результатами майстерні, запропонувала три ідеї. Перша з них — послідовна інтеграція суспільно-орієнтованого навчання в бакалаврські проекти студентів освітньої програми «Етика-Політика-Економіка». Друга — стосується рекрутингу й обміну досвідом зі школярами, яким студенти можуть читати лекції чи проводити воркшопи з тем, актуальних для обох цільових груп. Третьою й найбільш глобальною ідеєю цієї команди — було створення та запуск повноцінного центру service learning на базі УКУ, у якому фахівці вишу спілкуватимуться з представниками громад, обговорюватимуть ідеї та спільно розроблятимуть проекти.

Про інші ідеї та розробки, які вдалося згенерувати та обговорити під час майстерні, розповімо незабаром: обробка командних напрацювань триває.

На завершення зустрічі проректорка з науково-педагогічної роботи УКУ, декан-засновниця LvBS Софія Опацька висловила вдячність за те, що всі присутні в майстерні доклали своїх зусиль до того, щоби процес, започаткований минулого року, тривав та розвивався. «Коли ми створювали робочу групу й обговорювали процес, ми точно не очікували, що робота сягне таких масштабів. Цей проект свідчить про те, що ми вчимося разом. Сподіваюся, сьогодні ми всі зробили ще один крок у розумінні суспільно-орієнтованого навчання, адже для нас це великий пріоритет та один із методів втілення стратегії УКУ 2025 — «Університет, що служить», — виснувала проректорка.

Довідка:

УКУ — перший університет в Україні, який на інституційному рівні впроваджує освітній підхід Service Learning — «Суспільно-орієнтоване навчання». Для систематизації та інституалізації суспільно-орієнтованого навчання в УКУ, нам важливо зібрати дані про реалізовані проекти, що відповідають ознакам Service Learning. Будемо вдячні, якщо ті, хто знають про такі проекти, заповнять коротку форму та розкажуть про них робочій групі.

Текст : Катерина Глущенко

Фото: Оля Климук

Більше фото з події тут.

Mail

Дайджест подій та новин

Отримуй тижневий дайждест подій та новин УКУ у свою поштову скриньку

Вам буде цікаво

Субота, 23 Січня, 2021
Розмаїтість – наше багатство. Кілька обнадійливих слів до Дня Соборності
П'ятниця, 22 Січня, 2021
Тарас Добко: «Університети можуть допомогти молоді, яка шукає свої дуже...
Четвер, 21 Січня, 2021
Борис Ґудзяк: «Людські стосунки — найбільше мистецтво»
Середа, 20 Січня, 2021
«Матеріальну допомогу на Схід можна передати поштою, але нею не...
Неділя, 17 Січня, 2021
Шептицький очима студентів
ПІДТРИМАТИ УКУ СТАТИ СТУДЕНТОМ
Ми в соцмережах:
Меню
  • Абітурієнтам
  • Навчання
  • Наука
  • Духовність
  • Життя в спільноті
  • Про УКУ
    • Положення про організацію інклюзивного навчання осіб із особливими освітніми потребами у Закладі вищої освіти «Український католицький університет»
    • Супровід студентів із особливими освітніми потребами
Навчання
  • Факультети
  • Бакалаврат
  • Магістратура
  • Аспірантура
  • CMS УКУ
  • Сервіси ІТ
Про УКУ
  • Управління та адміністрація
  • Офіційна інформація
  • УКУ від А до Я
  • Вакансії
  • Контакти
УКУ

Секретаріат УКУ
Вул. Іл. Свєнціцького, 17
м. Львів, 79011

Секретаріат УКУ
Тел.: +38 (032) 240-99-40
Ел. пошта: [email protected]

Усі права застережено © 2021 Український Католицький Університет

Зроблено у Qubstudio