Як студенти УКУ провели 20 днів у штучно створеному англомовному середовищі ESS
Говорити тільки англійською впродовж 20 днів – непорушне правило для кожного учасника XXII English Summer School, яка тривала з 26 червня по 15 липня у с. Брюховичі Львівської області.
Цього року до школи приїхали 186 студентів і 34 іноземні волонтери з Австралії, Великобританії, Канади та США. Навчання відбувалося у двох локаціях – Римо-католицькому та Греко-католицькому реколекційних центрах.
“Щороку кількість учасників зростає – це нас тішить, але водночас перед нами стоїть виклик, адже наша школа є унікальною за методикою викладання. Цього року більшість волонтерів – професійні викладачі англійської мови“, – розповідає керівник Школи Іванка Могиляк.
Англомовна школа – це радше насичений графік навчання аніж відпочинок. Щодня студенти мають уроки з граматики, тренують навички слухання та говоріння в групах, пишуть щоденні письмові роботи (journals) та відвідують факультативні заняття за обраною тематикою (electives). Також є обов’язковий для всіх час професійного та духовного розвитку, коли студенти працюють у групах і презентують свої спільні проекти.
За словами організаторів, основна мета Школи – закріпити і поглибити знання англійської мови у штучно створеному англомовному середовищі.
Студенти УКУ мають унікальну перевагу – за весь період навчання вони повинні хоча б раз побувати в англомовній школі.
Марія Жинчин, студентка соціальної педагогіки, каже, що така опція значно підвищує шанс на вивчення і закріплення мови: «Це хороша можливість підняти свій рівень англійської, якщо ти плануєш їхати закордон. Я не мусила шукати таких можливостей в інших університетах, бо мій університет це вже запланував. Після школи я відчула, що мені стало набагато легше сприймати розмову native speakers на слух».
Ще один студент 2-го курсу богослов’я Юрій Криль запевняє, що після школи хочеться ще раз побувати тут навіть, якби така можливість була необов’язковою. «Я задоволений з того, що університет зробив такий курс обов’язковим. Після школи я вже трохи забув мову і тут, відчуваю, покращив свої навики. У вивченні мови важливо навчитися донести свою думку і зрозуміти думку іншого. Найкращий спосіб вивчити мову – це не боятися говорити. Навіть якщо розумієш, що говориш неправильно, все одно не зупиняйся. Згодом усвідомиш, що тобі вдається краще висловлюватися», – розповідає хлопець.
Костянтин Четверюков, студент 2-го курсу богослов’я, зауважив, що не міг пропустити хорошої нагоди, тому приїхав до школи: «Під час англомовних богослужінь я мав час духовних реколекцій. Попри те, що ранкові молитви були обов’язковою частиною щоденного графіку, для мене це був час організованого молитовного спокою. Мені тут подобається, я приємно вражений. Навчився думати англійською, а це один із важливих етапів, який треба подолати у вивченні мови».
За кожною групою із близько 7-8 людей закріплені волонтери. Це люди різних професій і різного віку – від вчителів історії та англійської мови до працівників банків. Кожен з них має власний підхід до навчання. Одні більше фокусуються на вивченні нових слів через пісні і прослуховування відео та ігри, інші навчають граматики, а ще інші – спонукають студентів більше говорити.
Волонтерка Уїтні Спенс з Лос-Анджелеса вважає, що найголовніше, аби студенти позбулися страху говорити і відчували себе комфортно навіть тоді, коли допускаються помилок. «Моя ціль – зробити так, щоб кожен студент у моїй групі почував себе вільно під час розмови. Граматику вони можуть вивчити і самі. Під час занять ми поєднуємо слухання із заняттями з поп-культури – співи, танці та ігри. Щодня я вибираю нові пісні, з яких студенти запам’ятовують нові слова і вчаться правильній вимові», – зазначила Уїтні.
Каміла да Коста з Лондона фокусується на всіх 4 аспектах – слухання, говоріння, читання і письмо: «Що краще і більше читаєш – то краще тобі вдається писати. Що більше ти слухаєш, тим більше ти вчишся правильній вимові. Усе взаємопов’язано. Я намагаюся, щоб усі студенти моєї групи почувалися комфортно і вільно. На мою думку, хороший вчитель – це той, який має мати достатньо терпіння і володіє якісним і важливим матеріалом для викладання. Також важливо мати підхід до кожного студента, бо усі люди різні. Коли я навчаю, я також вчуся. Як завжди про себе кажу, я є вічний студент. Це не тільки навчання, це поширення і обмін ідеями. Я вчу англійську, а вони мене українську. Щоб вчити іншу мову, треба час і терпіння».
Волонтерка з Мічігану Мелінда Девід працює вчителем англійської мови в школі. Більшу частину своїх уроків вона зосередила на граматиці. В Україну вона приїхала волонтерити разом зі своїм чоловіком Кристофером. Це її перша поїздка закордон. Каже, ще рік тому нічого не знала про Україну і східний католицизм. «Мій брат показав мені, де знаходиться українська церква УГКЦ, і однієї неділі ми туди пішли. Там було лише 20 людей, але вони настільки дружні, що я відчула себе як вдома. Відтоді я почала туди ходити кожної неділі. Якось мене зацікавив сайт УКУ і я вирішила проглянути інформацію. Тоді ж дізналася про англомовну школу і вирішила подавати анкету. Згодом чоловік також захопився цією ідеєю, хоча влітку так хотілося б відпочити, а не займатися тим, що робиш цілий рік. Коли їхали не мали якихось чітких очікувань, бо знали лише приблизний розклад дня. Мені тут дуже подобається – прекрасна команда, глибокі студенти, прекрасні вечірні розмови під час tutoring. Будемо планувати з Кристофером приїхати сюди ще раз», – ділиться враженнями жінка.
Академічний директор Літньої англомовної школи Мар’яна Щетина розповідає, що EES – це територія культурного обміну і взаємного розвитку. Вчаться як студенти, так і викладачі. «Серед них є ті, які мають українське коріння і знають про Україну багато, а є такі, які у нашій країні вперше і знають дуже мало. Їм цікаво подивитися на вишиванки, пограти в ігри і повчитися хоча б кількох слів українською з пісень», – каже вона.
Нагадаємо, English Summer School – це щорічний проект Українського католицького університету. Програму Школи – заняття в малих групах, різноманітні конкурси, змагання, ігри, фестивалі, вистави, що сприяють духовному розвитку і побудови спільнот.