Ярина Ключковська: Якщо державний сектор і громадські організації між собою лише спілкуватимуться – вони нічого не зроблять
Про те, як варто комунікувати між собою, а також зі своїми головними стейкхолдерами, а також як з цього вибудувати ефективну роботу у своїй сфері розповіла Ярина Ключковська. 14 листопада в рамках інтерактивно-дискусійної програми для представників державного сектора та громадських організацій «Крок до співпраці» вона провела майстер-клас «Ефективна комунікація: можливості для розвитку».

«Я дуже рада, що в одній аудиторії збираються люди з громадського і державного секторів. Адже громадський сектор від природи є відкритий, але вони не знають що з цієї відкритістю робити, а державний за своєю природою консервативний і закритий, і вони вже зрозуміли, що треба щось міняти, але поки не знають як. Тому ми намагаємося побудувати діалог між цими групами людей, пояснити чого вони один в одного можуть навчитися, чого вони можуть навчатися в інших людей для того, щоб насправді виконувати свої організаційні завдання за допомогою комунікації, і щоб це допомагало формувати репутації, розбудовувати стосунки для досягнення цілей, які вони перед собою ставлять», – зазначила Ярина Ключковська.
Як вона зазначила, головна проблема в тому, що навіть якщо представники цих сфер і комунікують, то не завжди націлені на результат цієї комунікації, а часто звертають увагу лише на процес. Окрім того, багато хто з них не знає своїх стейкхолдерів, до яких варто звертатися зі своїми меседжами.
«Вони повинні вміти спілкуватися з усіма. В кожного з них є свої стейкхолдери: громадськість, медіа, групи інтересів, платники податків, електорат. Вони повинні зі всіма ними розбудовувати комунікацію», – наголосила тренер.
Загалом представників державного сектору і громадських організації вона порівняла з гіпотоніками і гіпертоніками відповідно.
«В них абсолютно зворотні діагнози. Громадський сектор – це завжди дуже високий тиск, дуже багато інформації видають назовні. Але дослідження по Україні показало, що громадськість не може назвати навіть трьох громадських організацій. Що означає, що ці організації комунікують, але, мабуть, не дуже ефективно. А як ставляться громадяни до комунікації державних органів – це взагалі окреме питання, бо державні органи тільки вчаться комунікувати, а не робити ілюзію комунікації, як вони це робили раніше. Тому в них понижений градус комунікації. І наше завдання привести все до спільного знаменника, і влаштувавши діалог в аудиторії, вони повинні зрозуміти для чого вони це роблять, і перестати дивитися на процес комунікації, а зосередитись на результаті», – розповіла Ярина Ключковська.

Зазначимо, що курс для представників органів державної влади, місцевого самоврядування та громадськості «Крок до співпраці» започатковано Інститутом лідерства та управління УКУ за підтримки Львівської обласної держаної адміністрації. Програма повинна покращити рівень комунікації між громадськими організаціями та представниками влади, сприяти обміну досвідом і налагодженню співпраці, а також сприяти спільним ініціативам влади і громадського сектору щодо розвитку міст та містечок Львівщини.
Прес-служба УКУ