Люди і я

Перелік курсів

Ілюстрація щодо курсу або фото викладача

Позитивна психотерапія для повсякденного життя

Олександра Ніздрань-Федорович

Кандидатка психологічних наук, доцентка кафедри клінічної психології УКУ, психологиня вищої кваліфікаційної категорії консультативного відділення НКП ТОКПЛ, психотерапевтка, тренерка базового курсу із позитивної психотерапії Н.Пезешкіана Українського інституту позитивної психотерапії та менеджменту, WAPP, членькиня Української спілки психотерапевтів, пластунка, авторка наукових публікацій

Анотація курсу

Ми з собою у стосунках із народження, ми вчимося у певному середовищі інструментам самопізнання і різним способам поведінки із собою, оточенням, світом. Нас навчають та ми навчаємося так, як це доступно, та сучасна психологія й психотерапія відкриває нам можливості оптимізувати навчання із турботою про себе, а водночас і з досягненням цілей.

Основна ідея цього курсу – навчити розуміти, яка цінність усвідомленого будівництва свого життя, уваги до власних потреб, розуміння себе,бо тільки із турботою та у балансі можна мати гарні стосунки, досягти певних вершин та почуватися здоровим

Основні теми, що будуть висвітлені на курсі:

  • Модель балансу у житті: як встановлювати баланс та діагностувати різні конфлікти у собі
  • “5 екзистенційних вершин долі”: хто я та як можу обирати ким ставати
  • Сепарація та усвідомлення набуття дорослості
  • Вибудова партнерських стосунків: якщо ми – різні, то як нам бути разом?
  • “Психовампіри” (ідея Х.Пезешкіана) або ж “токсичність” у близьких та стосунках на роботі
  • Психологічний стрес та як впоратися із ним, якщо штормить у житті? Ідеї “стрессерфінгу”
  • Психологія кризи – за кожною втратою є надбання, а за кожним надбанням є втрата

Результати навчання:

  • навчитися бути усвідомленим;
  • помічати, оцінювати, розуміти та приймати різні життєві ситуації та виробляти конструктивну реакцію на них;
  • розуміти, які навички потрібно розвивати, щоб мати добрий рівень психологічного благополуччя;
  • вибудовувати адаптивні способи “стрессерфінгу”;
  • розуміти, як будувати стосунки із іншими – близькі та ділові, щоб не втрачати енергію, не бути з “токсичними” й не стати “токсичним”;
Ілюстрація щодо курсу або фото викладача

Теорія справедливості і прав людини

Андрій Костюк

Юрист з двадцятирічним досвідом практичної діяльності. З 2003 р. – віце-президент АО «Павленко і партнери». З 2008 р. – корпоративний секретар ПАТ «Концерн Галнафтогаз». Викладач УКУ та Львівської бізнес-школи

Анотація курсу

Курс фокусується на історичному розвитку і сучасній дискусії про справедливість і права людини. Планується огляд різних теорій справедливості від Платона і Арістотеля до Ролза і Сандела. Права людини ж по суті є підходом до справедливості з позиції окремого суб’єкта. Політична та економічна теорія і юриспруденція постійно відкликаються до принципів справедливості і прав людини при доведенні тих чи інших тез. Різні філософські підходи формують консервативні, ліберальні чи соціалістичні інтерпретації цих принципів. Тому важливо розуміти джерела їх виникнення, різні покоління і тенденції їх розвитку.

Основні теми, що будуть висвітлені на курсі:

  • Платонівський та арістотеліанський підходи до справедливості
  • Природнє право за Томою Аквінським
  • Джон Лок і природні права в епоху Нового часу
  • Звідки взялася Загальна декларація прав людини і куди рухається міжнародне право у цій сфері
  • Перше покоління прав людини проти наступних поколінь (свобода проти рівності)
  • Джон Ролз та інші сучасні теорії справедливості. Чи можлива справедливість і права людини без визнання об’єктивності людської гідності

Результати навчання:

  • розуміти базові принципи суспільного життя і теорій, що їх інтерпретують;
  • орієнтуватись у сучасних політичних та економічних процесах;
  • розвинути самостійне мислення та відпірність проти софізмів і фейків;
  • поважати справедливість та права людини.
Ілюстрація щодо курсу або фото викладача

Розвиток лідерського характеру

о.Павло Худ

Директор Школи журналістики УКУ 2017-2018 року. До липня 2017 року був керівником відділу рекрутингу та студентської кар’єри УКУ. Фахівець із комунікацій, докторант Інституту соціології Люблінського католицького університету, заступник декана факультету Суспільних наук

Анотація курсу

Цей курс розрахований на побудову та підтримку характеру лідера/лідерки базованого на компетенціях, відданості справі та 11-ти чеснотах характеру (візійність, драйв, колаборація, гуманність, смиренність, цілісність, зваженість, справедливість, підзвітність, хоробрість, критичне судження). Основна форма роботи на курсі – кейс-метод та рефлексія.

Основні теми, що будуть висвітлені на курсі:

  • Розвиток характеру лідера/лідерки, модель Ivey Business School
  • Лідерство та організаційна культура, характер та контекст
  • 11 тем в рамках 11-ти чеснот, зазначених в моделі (візійність, драйв, колаборація, гуманність, смиренність, цілісність, зваженість, справедливість, підзвітність, хоробрість, критичне судження)
  • Лідерство та глобальний контекст. Роль лідера як агента змін

Результати навчання:

  • розробка дорожніх мап з розвитку власних 11-ти чеснот;
  • рефлекція, як відпрацьована навичка;
  • усвідомлення феномену організаційної культури та інструментів по управління нею;
  • розуміння різних рольових моделей лідера/лідерки.
Ілюстрація щодо курсу або фото викладача

Експерти командної роботи(тижневий інтенсив)

Марта Тиченко

Викладачка кафедри психології та психотерапії УКУ. Сфера інтересів: організаційна психологія, психологія управління, соціальна психологія. Керівниця відділу студентської кар’єри УКУ. Раніше понад 6 років працювала в напрямку HR в корпоративному та громадському секторі.

Анотація курсу

“Експерти у командній роботі” – це міждисциплінарний курс, який проводиться для студентів від Львівської бізнес-школи УКУ. Особливість курсу – студент є активним учасником навчального процесу, а не пасивним отримувачем, а знання формуються завдяки і в контексті взаємодії з іншими людьми і тому навчальний метод – навчання через досвід. Протягом навчання студенти працюють у міждисциплінарних командах над завданнями та актуальними проблемами, запропонованими представниками комерційного сектору.

Перелік компаній, над завданнями яких працювали студенти: Nestle Business Services Lviv, SoftServe, EPAM, GlobalLogic, Zone 3000, Ензим, ОККО, Фест, Just Lviv It, OctoViaGroup, Корпорація Артеріум.

Основні теми, що будуть висвітлені на курсі:

  • Створення команди: етапи, особливості та вимоги. Динаміка роботи в команді
  • Дослідження та аналіз проблеми
  • Cтратегїі постановки цілей та генерації ідей
  • Імплементація рішень
  • Ефективна презентація. Пітчинг

Результати навчання:

  • проаналізувати власні поведінкові моделі та установки, що впливають на формування командної взаємодії;
  • отримати власний мета-погляд на важливі процеси, що формують команду – планування, прийняття рішень, вирішення конфліктів, сприйняття персональних та професійних відмінностей;
  • розвинути навички надання ефективного зворотного зв’язку;
  • розвинути комунікаційні навички та навички співпраці;
  • дізнатись про виклики та тенденції сучасного бізнесу; розвинуть навички роботи з реальними проектами;
  • взяти участь у процесі створення інноваційних рішень.
Ілюстрація щодо курсу або фото викладача

Базові потреби та соціальна взаємодія

Оксана Бриндзак

Магістриня клінічної психології з основами КПТ та соціології», засновниця благодійного проекту «Старість НА радість», проектна менеджерка

Анотація курсу

Власний волонтерський проект — це невелика мандрівка, яка часом може бути довжиною в життя. Для того, щоб ця мандрівка була нам в радість, ми повинні чітко розуміти свої потреби та потреби інших людей. Знайти підхід до малечі, людей літнього віку, людей з особливими потребами іноді дуже непросто. На нашому курсі ми поспілкуємось з різноманітними людьми, які потребують допомоги. І, можливо, разом придумаємо найкращі соціальні ініціативи, які змінять на краще життя когось із них.

Основні теми, що будуть висвітлені на курсі:

  • Я та 5 базових емоційних потреб.
  • Види мотивації до волонтерської діяльності: до чого тут потреби? Ієрархія мотивів.
  • Ефективне волонтерство чи прокрастинація.
  • Вікова психологія. Як знайти спільну мову з будь-ким?
  • Засоби вербальної та невербальної комунікації
  • Покрокова побудова цілей для втілення волонтерського проекту
  • Взаємодія з незахищеними групами населення

Результати навчання:

  • запровадити проект в одному із напрямків волонтерської діяльності (відповідно до потреб);
  • розуміти свої потреби та потреби оточуючих;
  • знайти і розуміти способи побудови плану для реалізації цілей;
  • проаналізувати звідки береться прокрастинація та чи допомагає вона нам, як волонтерам;
  • розвинути навички ефективної комунікації з представниками різних вікових категорій.
Ілюстрація щодо курсу або фото викладача

"Я, стосунки, робота: відповіді психології на поширені виклики життя"

Анастасія Широка

Психологиня, кандидатка психологічних наук, викладачка кафедри психології та психотерапії УКУ, редакторка «Дайджесту здоров’я», тренерка Нової поліції, спікерка «Пластового освітнього форуму», авторка наукових та науково-популярних публікацій

Анотація курсу

Багато проблем у житті – вигорання, зловживання, нечесність, соматичні та психічні захворювання так чи інакше виникають на межі стосунків між людьми.
Людина – соціальна істота, і все наше життя обертається довкола стосунків, втім нас не вчать приділяти їм належну увагу. Прислухайтеся до себе, з якими людьми поруч Вам добре? А на скільки іншим добре поруч із Вами? В радості та в горі?

Основна ідея цього курсу – показати, що на сьогоднішній день накопичилося багато цінних знань про стосунки, і що вміння краще лагодити з іншими, вирішувати конфлікти, розвивати стосунки, спілкуватися, приймати рішення – це навички, які можна набути..

Основні теми, що будуть висвітлені на курсі:

  • Нейробіологія стосунку або чому людина навіть у неживих предметах може побачити стосунок?
  • Ідентичність або чому я такий, а інший інакший? Про справжнє, фальшиве та різне. Які риси більше пов’язані з життєвим успіхом? Чому все відносно?
  • Цінності, чому вони важливі, і як довкола них організується все решта у житті?
  • Особисті кордони. Як зрозуміти, де вони? Як їх відстоювати в асертивний спосіб?
  • Психологічний стрес та як розвивати пружність?
  • Підтримка – як це працює?
  • Токсичні стосунки on the way out
  • Конфлікти, які засмоктують як «чорна діра», і де вихід?
  • Втрати – це боляче, але так природньо…

Результати навчання:

  • навчитися краще розуміти себе та інших;
  • розуміти, звідки у життя приходять неспокій та дисбаланс, вміти культивувати «джерела особистої рівноваги»;
  • усвідомлювати різні передумови, які ведуть до добрих та поганих стосунків;
  • розуміти, які навички потрібно в собі розвивати, якщо у житті залежить на добрих стосунках;
  • усвідомлювати власні цінності та потреби, вміти повідомляти іншим про них в асертивний спосіб.
Ілюстрація щодо курсу або фото викладача

Основи психічного здоров'я та психосоціального благополуччя

Олександр Аврамчук

Лікар-психолог, акредитований психотерапевт у напрямку “Груповий аналіз”, колишній керівник Центру психологічної реабілітації демобілізованих військовослужбовців.

Наталія Аврамчук

Лікар-психолог, психотерапевт Центру психічного здоров’я та травматерапії “Простір надії”. Робота у напрямку КПТ, ЕФТ, ТРТ, MBSR.

Анотація курсу

Курс спрямований на формування знань та компетентностей стосовно плекання психічного здоров’я, навичок підтримки психологічного благополуччя при поширених психологічних проблемах. Під час курсу розглянемо розповсюджені проблеми психічного здоров’я й їх вплив на різні аспекти життя людини та її оточення, визначимо фактори соціальної взаємодії, які сприяють зміцненню психологічного благополуччя, а також роль студентського середовища у цьому.

Основні теми, що будуть висвітлені на курсі:

  • Загальні принципи психічного здоров’я та психосоціального благополуччя
  • Поширені проблеми психічного здоров’я та їх вплив на різні аспекти життя людини та її оточення
  • Студентське середовище як аспект громадського психічного здоров’я
  • Стратегії та навички самодопомоги при поширених афективних та тривожних станах
  • Віра, культура та традиції як ресурс психосоціального благополуччя

Результати навчання:

  • вміти аналізувати причини психологічних проблем, визначаючи вплив різного роду чинників (соціальних, культурних, релігійних, політичних тощо);
  • практикувати застосування психосоціальних інтервенцій щодо поширених психологічних проблем;
  • будувати партнерський стосунки;
  • усвідомлювати вплив власного стану, особистісних рис і цінностей на оточення та вирішувати можливі конфлікти.
Ілюстрація щодо курсу або фото викладача

Психологічна стійкість у часи випробувань

Євген Пілецький

Доцент філософського факультету КНУ імені Тараса Шевченка, кандидат філософських наук. Член Української асоціації когнітивно-поведінкової терапії, психолог, психотерапевт у методах КПТ та схема-терапії, психотерапевт Центру здоров’я та розвитку “Коло сім’ї”.

Анотація курсу

Є покоління, на долю яких випадають великі трагічні випробування. Нам, сучасним українцям, судилося жити в такі часи. Мало хто готувався до війни, боротьби, спротиву та виживання. Але час показав, що ми згуртовані та сильні, цей час багато чому нас навчив. У тому числі — як налаштувати, підготувати та захистити свою психіку під час стресу та травматичних подій. Цей курс фокусується на міжнародному досвіді психологів та психотерапевтів щодо профілактики, адаптивного переживання та подолання стресових подій та їхніх наслідків. Курс матиме теоретико-психологічні засади особливостей проживання важких випробувань, але більшою мірою буде спрямований на практичні поради та техніки, що дають можливість розвинути стрестостійкість, долати кризові стани та допомагати тим, хто цього потребує.

Основні теми, що будуть висвітлені на курсі:

  • стрес і травма: психіка людини у часи випробувань;
  • когніції, емоції та поведінка: особливості функціонування під впливом стресу;
  • базові техніки першої психологічної допомоги;
  • хронічний стрес: самопідтримка та допомога оточуючим;
  • моделі резилієнтності: як тренувати психіку для стресостійкості;
  • ресурси та цінності: «ритуальні» вправи та великі сенси, що підсилюють психіку.

Результати навчання:

  • знати особливості функціонування психіки людини у стресових (та кризових) станах;
  • навчитися практикувати базові техніки першої психологічної допомоги;
  • розуміти особливості протікання емоційних реакцій, когнітивних та поведінкових патернів у часи стресу;
  • розуміти особливості протікання емоційних реакцій, когнітивних та поведінкових патернів у часи стресу;
  • вміти використовувати ресурси та цінності для підтримки себе та оточуючих.
Ілюстрація щодо курсу або фото викладача

Любов у західній філософії

Андрій Дахній

З 1995-го асистент, а з 1999-го доцент кафедри історії філософії Львівського університету імені Івана Франка. З 2019-го завідувач тієї ж кафедри. Крім викладання філософських дисциплін, займався й перекладацькою діяльністю

Анотація курсу

Поняття любові належить до центральних у західному філософуванні. Вже давні греки звертали увагу на цілу низку її аспектів, використовуючи поняття «еросу», «сторге», «агапе», «манії», «прагми» тощо. Втім, у рамках курсу досліджуватимуться не лише витоки й специфіка історично усталених – античних, середньовічних та новочасних – підходів щодо любові і, відповідно, покладання на їхній основі ключових чеснот і ціннісних орієнтирів, але й аспекти і проблематика любові у рамках сучасної соціокультурної парадигми – з її тенденціями глобалізації, плюралізму, конс’юмеризму та комерціалізації.

Основні теми, що будуть висвітлені на курсі:

  • Любов в Античності, Середньовіччі, Новому часі: плюралізм аспектів і підходів
  • «Індивідуальний» вимір тематизації любові у західній філософії: від Платона до Р. Д. Прехта
  • Природа християнської любові: «агапе» і «caritas» як любов до ближнього і до Бога
  • Ерос і меланхолія: любов у творах С. К’єркеґора та романтиків як маніфестація естетизованої чуттєвості
  • Егоїзм та альтруїзм: пошуки у віднайденні сенсу любові
  • Сексуальна революція та її наслідки: від елімінації табу до виробництва бажання

Результати навчання:

  • вміти аналізувати тексти, релевантні для проблематики любові;
  • оволодіти навичками щодо ідентифікації й диференціювання різних аспектів любові;
  • навчитись робити переходи від філософії до суміжних пізнавальних сфер, які торкаються досліджуваного матеріалу;
  • зіставляти підходи стосовно проблематики любові, які мають різну часову, просторову, а відповідно, й ментальну специфіку.
Ілюстрація щодо курсу або фото викладача

Емоційний інтелект

Наталія Пилат

Кандидатка психологічних наук, доцентка. Працювала керівницею відділу персоналу «Телерадіокомпанії Люкс» та компанії «М-ФОН». Член Євопейської асоціації організаційної психології та психології праці – EAWOP (European Association of Work and Organizational Psychology)

Анотація курсу

Курс спрямований на окреслення передумов та основних складових успішної кар’єри в сучасному світі, аналіз ролі емоційного інтелекту у побудові успішної кар’єри та надання інструменту для розвитку емоційної гнучкості в процесі побудови кар’єри.

Основні теми, що будуть висвітлені на курсі:

  • Основні складові успішної кар’єри в сучасному світі
  • Підприємництво, як вид кар’єри в сучасному світі
  • Роль емоційного інтелекту в побудові кар’єри
  • Мотивація та покликання у побудові кар’єри
  • Побудова професійних стосунків

Результати навчання:

  • рефлексія мотивації (Motivation reflection) – здатність усвідомлювати та аналізувати власні уявлення стосовно кар’єрних цілей та орієнтацій;
  • рефлексія якостей (Career reflection) – здатність розуміти та критично оцінювати власні сильні та слабкі сторони стосовно побудови особистої кар’єри;
  • самопрофілювання (Self-profiling) – здатність презентувати власні знання, вміння та навички на ринку праці;
  • побудова соціальних стосунків (Networking) – навички будувати професійні стосунки;
  • емоційна гнучкість (Emotional agility) – вміння розуміти ситуації, які змінюються та адаптуватись до змін, що дозволяє уникнути стресів і впевнено рухатися вперед.
Ілюстрація щодо курсу або фото викладача

Комунікації

Олена Кулигіна

Керівниця магістерської програми з медіакомунікацій Школи журналістики та комунікацій УКУ. Консультантка з маркетингу, брендингу, стратегічних та кризових комунікацій. Авторка навчального курсу “Комунікація для релігійних комунікацій” та співавторка книги “Церква і медіа: 7 кроків до порозуміння». У минулому – піар-менеджерка та редакторка РІСУ. Працює у ЗМІ, піарі та маркетингу 18 років

Анотація курсу

Ефективна комунікація – одна із базових навичок у політиці, бізнесі, громадському секторі, Церкві та соціальному служінні. У цьому курсі ми пропонуємо поглибити знання у зовнішніх комунікаціях, зрозуміти, як комунікація впливає на бізнес-процеси організацій, допомагає управляти репутацією, формувати бренд та будувати довіру до організації чи окремого фахівця, заробляти кошти, впливати на суспільну думку, знаходити волонтерів та партнерів для важливих проєктів або діяти під час кризових ситуацій.

Основні теми, що будуть висвітлені на курсі:

  • Що таке Зв’язки з громадськістю і чому вони потрібні будь-якій організації
  • Репутація. Як будувати довіру до бренду завдяки комунікації
  • Персональний бренд. Публічна особа під прицілом медіа
  • Комунікаційна стратегія крок за кроком: від постановки цілей – до результату
  • Структура і функції прес-служби. Головні інструменти фахівця з комунікацій
  • Як створити цікавий інформаційний привід. Що цікавить журналістів: як потрапити в телебачення або пресу без скандалів і сенсацій?

Результати навчання:

  • розуміти етапи створення комунікаційної стратегії і стратегії просування особистого бренду;
  • вміти знаходити цікаві інформаційні приводи та будувати інформаційне повідомлення;
  • сегментувати цільові аудиторії та обирати правильні канали для комунікації з ними;
  • готувати інформацію у різних форматах та вміти взаємодіяти з різними медіа;
  • розуміти типологію кризових ситуацій і знати, як їм протидіяти;
  • володіти різними інструментами цифрових комунікацій.
Ілюстрація щодо курсу або фото викладача

Він і Вона: стосунки в подружжі і не тільки

Лідія Кондратик

Соціологиня, кандидатка соціологічних наук, психологиня, членкиня Науково-методичної ради Української Асоціації Християнської Психології

Анотація курсу

Стосунки між хлопцем та дівчиною, між чоловіком та жінкою. Чи відрізняються ці стосунки від інших (дружніх, товариських, професійних, родинних тощо)? У рамках курсу студентам пропонується розглянути фізіологічні, психологічні, соціальні та духовні особливості чоловіка та жінки, їх справжні потреби та різні способи взаємодії. Особлива увага приділяється емоційній складовій нашого спілкування та конфліктів. Адже саме стосунки з іншими людьми є чи не найскладнішою сферою нашого життя, яка, проте, може давати найбільше підтримки, натхнення, одним словом – щастя. Ми обговоримо різні аспекти вибору партнера, періоду «зустрічання» та, власне, сім’ї, зокрема етапи подружніх стосунків, сімейні кризи, позитивні та негативні чинники гармонійності подружжя.

Основні теми, що будуть висвітлені на курсі:

  • Фізіологічні, психологічні, соціальні та духовні особливості чоловіка та жінки
  • Міжстатева взаємодія: емоції, спілкування, конфлікти та методи їх вирішення
  • Справжні потреби чоловіків та жінок: як їх розрізняти та задовольняти
  • Дошлюбна поведінка та шлюбний вибір (навіщо нам «зустрічатися» та як зрозуміти, що це саме «він/вона»!)
  • Сім’я як вона є: основні етапи та кризи сімейного життя
  • Статеве співжиття в подружжі: і знову про наші відмінності

Результати навчання:

  • знати і розуміти міжстатеві подібності та відмінності;
  • розуміти власні цінності, особливості, емоційні стани та потреби;
  • усвідомлювати вплив власного стану, особистісних рис і цінностей на взаємодію з іншими;
  • вміти будувати партнерські стосунки з повагою та відповідальністю (а не з позиції жертви чи рятівника);
  • вміти вирішувати можливі конфлікти різними способами.
Ілюстрація щодо курсу або фото викладача

Здоров'я людини

Ярина Колісник

Понад 20 років педагогічної діяльності, кандидатка біологічних наук, мікробіологиня, брала участь в дослідницьких проектах щодо мікробіоти організму та створення віртуальних мікробіологічних лабораторій

Анотація курсу

Прослухавши дисципліну студенти дізнаються від яких факторів залежить здоров’я людини і які способи його збереження та зміцнення; отримають інформацію про найновіші тенденції та підходи у медицині та профілактиці здоров’я; зможуть грамотно аналізувати і оцінювати інформацію з різних
джерел, яка стосується здоров’я людини, а також використовувати знання з метою збереження та зміцнення здоров’я.

Основні теми, що будуть висвітлені на курсі:

  • Сучасне уявлення про здоров’я людини
  • Довголіття і старіння
  • Раціональне харчування
  • Рухова активність
  • Імунна система організму. Профілактика захворювань. Онкологічні захворювання
  • Шкідливі звички та їхній вплив на організм людини

Результати навчання:

  • розуміти значення моніторингу стану індивідуального здоров’я та дотримання програми його скринінгу;
  • знаходити оптимальні шляхи профілактики та збереження здоров’я в сучасних умовах;
  • здатність відповідально приймати рішення щодо різних аспектів здоров’я з урахуванням знань, одержаних в курсі;
  • розробити та втілити за термін навчання дисципліни проект досягнення поставленої цілі збереження свого здоров’я.
Ілюстрація щодо курсу або фото викладача

Life Design: як прокласти свій шлях у світі постійних змін

Максим Коляда

Викладач із 2007 року, займається малим підприємництвом з 2007 року, політична діяльність з 2015 року

Анотація курсу

Доля, життєва дорога, покликання – у різні часи, в різних культурах по-різному називали траекторію, якою людина рухалась від народження до смерті, в різний спосіб класифікували фактори, які її формують, та визначали систему KPI, за якими оцінювали якість проходження людиною цього маршруту. У рамках нашого курсу ми здійснимо короткий історичний екскурс та, через призму християнського вчення, розглянемо сучасні методології до формування життєвої, професійної та навчальної траекторій. За результатами курсу студенти зможуть більш якісно та усвідомлено формувати та коригувати свої довго- та короткотермінові життєві стратегії.

Основні теми, що будуть висвітлені на курсі:

  • Життя як шлях: філософсько-релігійний погляд
  • Періодизація життєвої траєкторіі: біологічні, психологічні, економічні підходи
  • Життя як проект: дизайн-мислення і особистісний розвиток
  • Богослов‘я таланту
  • Професійна самоідентифікація: як формувати та перевіряти кар’єрні гіпотези
  • Життєві стратегії: чому мати поганий план краще, ніж не мати жодного

Результати навчання:

  • володіти інструментами дизайн-мислення;
  • навчитись самоменеджменту;
  • виробити спроможність створювати та поширювати смисли;
  • розвинути стратегічне мислення;
  • попрактикувати управління персональними ресурсами.
Ілюстрація щодо курсу або фото викладача

Лідерство у XXI столітті : місія, динаміка, виклика (онлайн)

Іванка Захаревич

Історикиня, студентка елітної магістерської програми баварського уряду RESET (Responsibility in Science, Engineering, and Technology) Мюнхенського Технічного Університету, віце-президентка Спілки Українських Студентів Німеччини (СУСН), мандрівниця, авторка поетичних та прозових збірок, мрійниця.

Анотація курсу

Мета цього курсу найперше створити команду мотивованих молодих лідерів із великим потенціалом через розвиток лідерських навичок, спільне навчання, дискусії, постійний натхненний динамічний діалог і жваву співпрацю на лекціях та семінарах; ознайомитися із феноменом лідерства у ХХІ столітті, яке ґрунтується на моральних, культурних та особистих цінностях, детальніше дізнатися про динаміку розвитку цього явища у суспільстві, а також виклики сучасних лідерів.

Основні теми, що будуть висвітлені на курсі:

  • Лідерство: Що? Де? Коли?
  • Ідея лідерства-служіння – вулиця з двостороннім рухом
  • Моральне лідерство у ХХІ столітті – виклик чи недосяжність?
  • Ідейні натхненники, мрійники, ті хто бажають великого. Лідери – хто вони насправді?
  • Лідер як управитель: відповідальний та гідний довіри
  • Чи існує криза лідерства сьогодні?
  • Феномен лідерства як місійного покликання

Результати навчання:

  • розуміти теоретичні основи лідерства;
  • вміти формувати особисту місію та визначити головні цінності й пріоритети у навчанні, роботі спілкуванні, тощо;
  • ознайомити із відмінностями між лідерством та менеджментом шляхом аналізу та порівняння обох явищ;
  • вміти ставити цілі й ефективно їх досягати;
  • надихнути студентів до відповідального лідерства та навзаєм вчитися лідерства від них самих.
Ілюстрація щодо курсу або фото викладача

Навики плекання стресостійкості

Олеся Криськів

Клінічний психолог, психотерапевт в напрямку Когнітивно-поведінкова терапія. Працює в центрі психологічного консультування “Простір надії” УКУ

Анотація курсу

Курс допоможе студентам не лише дізнатись що таке цей феномен, але й сформувати і розвивати навички резилієнс/стресостійкості. Адже резилієнс є тим, що піддається тренуванню та розвитку. Часто ми думаємо, що люди вже народжуються стресостійкими та умовно є категорія людей яким повезло з тим, і відповідно інша категорія “не щасливчиків”. Однак, науковці стверджують інше, а саме те, що у наших руках розвивати навики резилієнс та краще справлятись із стресовими подіями. Існують науково доведені стратегії такі як: когнітивна та емоційна гнучкість, вміння жити “тут і тепер”, плекання духовності, здоровий оптимізм, хороші навички вирішення проблем, цінності, плекання добрих стосунків та вдячності та багато інших стратегій з допомогою яких людина може легше впоратись зі стресом, «надламатись та не зламатись», більше того перейти на якісно інший рівень ціннісних орієнтирів .

Основні теми, що будуть висвітлені на курсі:

  • Що таке резилієнс та від чого вона залежить.
  • Компоненти резилієнтності згідно наукових досліджень.
  • Навики корисного мислення.
  • Техніки вирішення проблем.
  • Робота з цінностями та техніки ідентифікації цінностей.
  • Навики емоційної регуляції. Навики плекання ресурсних емоційних станів

Результати навчання:

  • Студенти навчаться розвивати навики корисного мислення: давати раду так званим НАДам (негативним автоматичним думкам) та тривожним думкам;
  • оволодіють стратегіями емоційної регуляції та вмінням вирішувати проблеми;
  • навчаться технікам ідентифікації цінностей та технік плекання ресурсних емоційних станів.
Ілюстрація щодо курсу або фото викладача

Навики терапії самоспівчуття.

Олена Купріян

Когнітивно-поведінковий терапевт, схематерапевт, терапевт в методі

Анотація курсу

Цей курс вчить як віднайти і не втрачати здатність завжди спиратись на себе, бути самому собі розрадою і підтримкою, допоможе ознайомляться з теорією і здобудути навики терапії орієнтованої на співчуття (CFT).

CFT це науковообгрунтований метод. Чисельні дослідження свідчать що співчутливе, доброзичливе ставлення до себе знижує рівень самоосудження, самознецінення, депресивних, тривожних станів, натомість, значно покращує якість і задоволення життям.

Крім того люди що ставляться до себе з співчуттям і турботою мають кращу мотивованість, просоціальність, успішніше будують стосунки та мають кращу фізичну форму.

Застосовуючи ці навики для себе ми можемо легше пережити складні часи, і водночас бути більш ефективними для допомоги окремим людям і всій нашій країні.

Основні теми, що будуть висвітлені на курсі:

  • Що таке самоспівчуття. Основні складові самоспівчуття. Фізиологія самоспівчуття та самокритики.
  • Три основні мотиваційні системи діяльності мозку.
  • Базові емоційні потреби.
  • Навики та практики самоспівчуття.
  • Робота з негативними емоціями та внутрішнім критиком.
  • Вплив самоспівчуття на різні аспекти життя.

Результати навчання:

  • чути і розуміти себе, свої потреби
  • неосудливе, доброзичливе співчутливе ставлення до себе та інших
  • опора на себе в складних ситуаціях
  • розвиток і використання систем задоволення і заспокоєння, навики емоційної регуляції
  • впевненість в собі, звільнення від самокритики та токсичного відчуття сорому
  • формування стійкості до стресів і зменшення негативних емоцій.
Ілюстрація щодо курсу або фото викладача

Візуальна комунікація

Вікторія Бабенко

Доцентка школи журналістики та комунікацій УКУ, кандидатка наук із соціальних комунікацій, дослідниця візуального сторителінгу, менторка, розробниця креативних навчальних проєктів, членкиня експертних рад.

о. Микола Мотрук

Менеджер з комунікацій в Школі журналістики та комунікацій УКУ, викладач з відеовиробництва. Захистив ліцензіат з соціальних комунікацій в Рontificia Università della Santa Croce (документальний фільм), що в Римі.

Анотація курсу

Візуальна комунікація – це завжди співпраця між автором і глядачем, синхронізація спільних емоцій та практика взаємодії, під час якої народжуються спільне розуміння і спільна реальність.

Поступове проникнення інтернету у різні сфери життя запровадило нову практику споглядання та розповіді, а також сформувало культуру прихильності аудиторії до зображення – рухомого та нерухомого. Креативними рішеннями автори залучають аудиторію до спільних дій, актуалізуючи неусвідомлені відчуття глядача, і переводячи їх на мову зрозумілу, відчутну з першого погляду.

На курсі ми станемо «читачами» і авторами візуальних повідомлень.

Основні теми, що будуть висвітлені на курсі:

  • Візуальна грамота
  • Дизайнування повідомлення: знаковий зріз
  • Візуальне мислення та візуальний образ
  • Прочитання/створення композиції
  • Трансформація образу
  • Композиція і людське сприйняття
  • Контраст, світло, тінь
  • Візуальне повідомлення

Результати навчання:

  • вміти користуватися візуальним інструментарієм у творчо-виробничому процесі;
  • пропонувати актуальні виражальні засоби авторського висловлювання;
  • бачити внутрішню єдність усіх засобів, незалежно від формату матеріалу;
  • аналізувати зміст і дизайн візуальних повідомлень, як сукупність знакових систем;
  • засвоїти принципи ціннісних, прагматичних і культурних процесів;
  • зрозуміти механізми сприйняття та інтерпретації візуального повідомлення.
Ілюстрація щодо курсу або фото викладача

Психологічна стійкість у часи випробувань

Євген Пілецький

Доцент філософського факультету Київського національного університету імені Тараса Шевченка, кандидат філософських наук. Член Української асоціації когнітивно-поведінкової терапії, психолог, психотерапевт у методах когнітивно-поведінкової терапії та схема-терапії, психотерапевт Центру здоров’я та розвитку “Коло сім’ї”

Анотація курсу

Є покоління, на долю яких випадають великі трагічні випробування. Нам, сучасним українцям, судилося жити в такі часи. Мало хто готувався до війни, боротьби, спротиву та виживання. Але час показав, що ми згуртовані та сильні, цей час багато чому нас навчив. У тому числі — як налаштувати, підготувати та захистити свою психіку під час стресу та травматичних подій. Цей курс фокусується на міжнародному досвіді психологів та психотерапевтів щодо профілактики, адаптивного переживання та подолання стресових подій та їхніх наслідків. Курс матиме теоретико-психологічні засади особливостей проживання важких випробувань, але більшою мірою буде спрямований на практичні поради та техніки, що дають можливість розвинути стрестостійкість, долати кризові стани та допомагати тим, хто цього потребує.

Основні теми, що будуть висвітлені на курсі:

  • стрес і травма: психіка людини у часи випробувань;
  • когніції, емоції та поведінка: особливості функціонування під впливом стресу;
  • базові техніки першої психологічної допомоги;
  • хронічний стрес: самопідтримка та допомога оточуючим;
  • моделі резилієнтності: як тренувати психіку для стресостійкості;
  • ресурси та цінності: «ритуальні» вправи та великі сенси, що підсилюють психіку

Результати навчання:

  • вміти користуватися візуальним інструментарієм у творчо-виробничому процесі;
  • пропонувати актуальні виражальні засоби авторського висловлювання;
  • бачити внутрішню єдність усіх засобів, незалежно від формату матеріалу;
  • аналізувати зміст і дизайн візуальних повідомлень, як сукупність знакових систем;
  • засвоїти принципи ціннісних, прагматичних і культурних процесів;
  • зрозуміти механізми сприйняття та інтерпретації візуального повідомлення.